Az ősz slágere a sütőtök, ilyenkor a legtöbb konyhában heti rendszerességgel készül az ízletes csemege, miközben a tökmag a kukában landol – mutat rá a Mindmegette. A népszerű hazai portál szerint az otthon pirított tökmagnak nincs párja.

A ropogós, sült tökmagot nagyon egyszerű elkészíteni, az íze pedig szinte függőséget okoz, annyira finom. A legjobb, hogy a tökmag az egészségnek is jót tesz: magas a fehérje- és a rosttartalma, gazdag ásványi anyagokban, például cinkben és vasban. Legközelebb, ha tököt sütünk, a magokra is érdemes egy kis figyelmet fordítanunk.

A neves gasztronómiai portál szerint a következő lépésekkel érhető el a tökéletes végeredmény:

  1. Melegítsük elő a sütőt 150 fokra! Egy nagy tepsit béleljünk ki alufóliával és vékonyan kenjük ki vajjal vagy olajjal. (Ez nagy segítség lesz a tepsi tisztításánál.)
  2. Kaparjuk ki a magokat egy nagyobb kanál segítségével! A magokkal együtt bőven jönnek majd a szálak, rostok.
  3. A tökmagot meg kell tisztítani a nyálkás, szálkás tökhústól, mert különben a mag pirul majd szépen, egyenletesen. A rostos szálakat elég nehéz eltávolítani, de ha a kikanalazott magos-szálas masszát szűrőedényben hideg folyó víz alá tesszük, a víz meglazítja a szálakat és ujjbeggyel könnyedén ki tudjuk húzni a magokat.
  4. Miután eltávolítottuk a legtöbb pépes, szálas darabot, ideje előkészíteni a magokat a fűszerezéshez. A leöblített tökmagokat töröljük szárazra egy papírtörlő segítségével. A túl sok víz ugyanis gőzölöghet a sütőben, és nem lesz eléggé roppanós a végeredmény. Ezenkívül a fűszerek is jobban tapadnak a száraz magvakhoz.
    Egy negyed csésze tökmag 10 gramm fehérjét tartalmaz. Emellett kitűnő forrása a magnéziumnak, a K-vitaminnak, a vasnak, a cinknek és a réznek.Forrás: Shutterstock
  5. A következő lépés a fűszerezés: megszórhatjuk a magokat sóval, borssal, fokhagymaporral vagy worcestershire szósszal is, sőt még a sütőtök fűszerkeveréket is kipróbálhatjuk. Bármelyik ízprofilt választjuk, egy kis tálban keverjük össze a fűszereket kevés vajjal vagy olajjal, és ezt a keveréket csorgassuk a magokra. Alaposan keverjük el, hogy minden magot bevonjon a fűszeres máz!
  6. Egy rétegben terítsük szét el a magokat az előkészített tepsiben. Süssük 45 percig, időnként megkeverve. Így elősegíthetjük az egyenletes barnulást.
    Az egyszerű, egészséges nassolni való elkészítése pofonegyszerű.Forrás: Shutterstock
  7. A 150 fokon történő sütés elősegíti, hogy a tökmag kívül-belül egyenletesen megsüljön anélkül, hogy megégne. De ahhoz, hogy ropogós legyen a tökmag, 45 perc után növelni kell a sütő hőmérsékletét 220 fokra. 5 perc alatt a magok enyhén megbarnulnak és megszáradnak.
  8. Igazából ez már a tálalás. Ehetjük melegen, de rácsra téve hagyhatjuk kihűlni és légmentesen záródó dobozban is tárolhatjuk. Nemcsak önmagában finom csemege a pirított tökmag: diós íze remekül illik granolákba, de adhatjuk salátákhoz, levesekhez is.