Sokak kedvenc söre a Hoegaarden, de vajon hogyan kell kiejteni a nevét, hogy ejtik ki a hazájában, ahol megszületett?
A Hoegaarden nem kitalált márkanév, hanem egy kis belga falu neve.
A település pedig már a középkorban is ismert volt a söréről, vagyis több évszázados tradíciója van ott a sörgyártásnak. A falut még a 10. században alapították, egészen pontosan 982-ben.
Az interneten fellelhető információk szerint a falu a 19. században tizenhárom sörfőzdével rendelkezett, és kilenc szeszfőzde is üzemelt a település határain belül. Ám mindennek egyszer csak vége szakadt, és a 20. század közepén, 1957-ben-ben bezárta kapuit az utolsó helyi búzasör főzde is - írta meg a Promotions.hu.
Azonban Pierre Celis, aki a sörgyár mellett nőtt fel, és néha segített a sörfőzésben, tíz évvel később úgy döntött, hogy megpróbálja feleleveníteni a régi hagyományokat. Szénapadlásán új sörfőzdét alapított, de Kluis néven. Celis a víz, az élesztő, a búza, a komló, a koriander és a szárított curaçaói narancshéj Laraha néven ismert hagyományos összetevőit használta. Az 1980-as években, miközben a termék iránti kereslet folyamatosan növekedett, Celis megvásárolta Hougardiát, az egykori limonádagyárat, hogy bővítse sörüzemét.
A márka története az ő nevéhez kapcsolódik:
megalkotta azt a sört, amelyet könnyen fel lehet ismerni akkor is, ha nem látni a címkét, hiszen nagyon jellegzetes íze van.
A sörfőzde jó ideje már a Anheuser-Busch InBev tulajdonában van. 2005 novemberében - több változtatás mellett - az InBev bejelentette a hoegaardeni sörgyár bezárását. A következő év végétől a termelés átkerült az InBev jupille-i nagyobb sörfőzdéjébe. A bezárás azonban hatalmas tiltakozást váltott ki a helyi lakosok körében, akik kétségbe estek a város legnagyobb munkáltatójának elvesztésétől. Emiatt a 2007-ben az Inbev úgy döntött, hogy Hoegaardenben tartja a termelést.
De valójában hogy is kell kiejteni a Hoegaarden nevét?
Az alábbi videóból kiderül: