8 alapanyag, amelyben több fehérje van, mint a tojásban

Forrás: Shutterstock
1/9
Az átlagos felnőttnek naponta 0,8 gramm fehérjére van szüksége kilogrammonként. Tehát ahány kilogramm, annyiszor 0,8 gramm. Egy tojás 6-7 gramm fehérjét tartalmazForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
2/9
A szójababbal valamivel jobban járunk, hiszen egy csészében mintegy 26 gramm fehérje, kalcium és vas vanForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
3/9
141 gramm tonhal 32 gramm fehérjét tartalmazForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
4/9
Egy csésze lencsében 18 gramm fehérje van. Emellett ez az adag fedezi az ajánlott vas- és rostbevitel egyharmadátForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
5/9
Annak ellenére, hogy milyen kicsi, a mandula jóval gazdagabb fehérjeforrás, mint a tojás: 28 grammban 6 gramm fehérje van. Emellett 12-féle vitamint és ásványi anyagot tartalmazForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
6/9
Egy negyed csésze tökmag 10 gramm fehérjét tartalmaz. Emellett kitűnő forrása a magnéziumnak, a K-vitaminnak, a vasnak, a cinknek és a réznek. Úgy tűnik tehát, hogy a tökmag az, amelyik leginkább aranyat érForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
7/9
85 gramm szardíniában összesen 18 gramm fehérje van. Szintén egy elég jó értékForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
8/9
Egy fél pohár jó minőségű, szigorúan házi készítésű túróban 14 g fehérje vanForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
9/9
Egy csésze csicseriborsó 15 gramm fehérjét tartalmaz. Emellett magnéziumban, vasban, B6-vitaminban, folsavban, cinkben és rostokban gazdagForrás: Shutterstock