Elfogyott a lendület a nap közepére?

Forrás: Taste of home
1/11
Hogyan válhatunk pillanatok alatt Vasemberré vagy Vasnővé? A megfelelő alapanyagok fogyasztásával. A vas ugyanis nélkülözhetetlen a mentális és fizikai egészséghez, valamint a teljesítményhez. Amikor fáradtnak érezzük magunkat, érdemes egy kis vassal feltölteni a szervezetünket. Íme néhány alapanyag, amelyből tökéletes ebéd készíthető, illetve még pár, amely elfér a fiókunkbanForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
2/11
Érdemes előregondolkodni, és már este olyan ebédet készíteni másnapra, amely pótolja a vasat a szervezetünkben. Egy fél csésze vörös lencse például 3 mg vasat tartalmazForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
3/11
A teljes kiőrlésű gabonák kiváló vasforrások. Ez alól az amaránt sem kivétel. Egy csészében 5 mg vas van. Emellett tartalmaz még magnéziumot, kalciumot, foszfort és káliumot is. Lisztjéből készíthetünk valamilyen péksüteményt, az egész magokkal pedig megszórhatjuk a salátánkatForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
4/11
A kendermag is hasonlóan jó vasforrás. Egy negyed csésze 2 mg-ot tartalmaz. Hozzáadhatjuk a salátához, a gyümölcsturmixunkhoz vagy a reggeli gabonapehelyhez, ha délelőtt is szükségünk van a lendületreForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
5/11
Kincset érő alapanyag még a chiamag: egy negyed csészében 2 mg vas van. Emellett rendkívül sok ásványi anyag, fehérje és Ómega-3 zsírsav van benne. Készíthetünk belőle pudingot, hozzáadhatjuk a salátához, a turmixokhoz és a rántottához isForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
6/11
A babok közül a fehér babban van a legtöbb vas. Fajtától függően egy fél csészében 2-4 mg vas találhatóForrás: Taste of home
Forrás: Shutterstock
7/11
A spenót a turmixok tökéletes alapanyaga. Jól illik a kivihez, a banánhoz és az ananászhoz is. Bár egy csésze spenót mindössze 1 mg vasat tartalmazForrás: Shutterstock
Forrás: Taste of home
8/11
Amennyiben nem gondoltunk ennyire előre, és nem vasban gazdag ebédet csomagoltunk, érdemes az asztalfiókban tartani egy csomag kesudiót. Egy negyed csészében 2 mg vas vanForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
9/11
Egy csésze aszalt barack 2 mg vasat tartalmaz. Jól fog esni a kesudió mellé. A kajszibarackban emellett rengeteg C-vitamin is van, amely segíti a vas felszívódásátForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
10/11
Mivel a kakaóbabnak elég magas a vastartalma, érdemes a 70-80%-os étcsokoládékat keresni a boltok polcain. 28 g étcsokoládéban több mint 3 mg vas vanForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
11/11
Egy negyed csésze tökmag vastartalma: 4,5 mgForrás: Taste of home