Kilenc alapanyag, amely táplálóbb, mint hinné

Forrás: Taste of home
1/9
Úgy tűnik, az alma az orvost tényleg távol tartja. Az alma kvercetint tartalmaz, ami egy erős antioxidáns. Kimutatták, hogy a kvercetin megvédi az agysejteket a degenerációtól. Emellett az alma magas természetes rosttartalma hozzájárulhat a vastagbélrák elleni védelemhez. Az almát fogyasztó felnőttek 37%-kal kevesebb valószínűséggel szenvednek a magas vérnyomástól. Egy kutatócsoport azt is megállapította, hogy a nők, akik naponta legalább egy almát megesznek, 28%-kal kisebb valószínűséggel lesznek cukorbetegek, mint azok a társaik, akik egyáltalán nem esznek almátForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
2/9
A sárgabarack a színét a benne lévő karotinoidnak köszönheti, amely egy különösen a rákmegelőzéssel összefüggő antioxidáns. Magas a vas- és a káliumtartalma; mindkettő szükséges a megfelelő ideg- és izomfunkcióhoz. Emellett segít megőrizni a normális vérnyomástForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
3/9
Az articsóka egy rendkívül sokoldalú zöldség, amely Észak-Afrikában őshonos: képes felvenni a harcot a rákkal, erősíti az immunrendszert, csökkenti a koleszterinszintet, valamint a különböző betegségek kialakulásának kockázatát, mint a cukorbetegség. Emellett méregtelenít, javítja a máj egészségi állapotát, továbbá segít az emésztési problémák leküzdésébenForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
4/9
A spárga aszparagin aminosavat tartalmaz, amely segít a szervezetnek megszabadulni a felesleges folyadéktól és a sótól. Magas a folsav- és a B-vitamin-tartalma, így segít a stressz elleni küzdelembenForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
5/9
A cékla a folsav, a kálium és a betain kiváló forrása. A krónikus gyulladás számos betegséggel jár, mint az elhízás, a szívbetegség, a májbetegség és a rák. A céklában lévő pigmentek, a betalainok, gyulladásgátló tulajdonságokkal bírnakForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
6/9
A brokkoli az egyik legtáplálóbb zöldség, tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal. A benne lévő K-vitamin hozzájárul a csontok egészségéhez. Magas rosttartalma serkenti az emésztést, jótékony hatással van a gyomorra és a bélrendszerre. Emellett azonban rendkívül sok antioxidáns is van benne, amelyek felveszik a harcot a szabad gyökökkel szemben, gyulladásgátló hatásúak, és megvédik a sejteket és a szöveteket a károsodástólForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
7/9
A sárgarépa a béta-karotin leggyakoribb forrása. Ez egy antioxidáns, amit a szervezet A-vitaminná alakít. Ez a haj, a bőr, a szem és a csontok számára alapvető tápanyag. Egy amerikai tanulmány szerint azoknak az önkénteseknek, akik naponta megettek egy csésze sárgarépát, átlagosan 11%-kal csökkent a koleszterinszintjeForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
8/9
Egy banán körülbelül 100 kalóriát tartalmaz, tele van káliummal és rosttal, de nem tartalmaz zsírt. A banánok triptofánnal és a napi B6-vitamin-szükséglet 30%-ával büszkélkedhetnek, ami segíti megbirkózni a stresszelForrás: Taste of home
Forrás: Taste of home
9/9
Az alacsony kalóriatartalmú zöldségről sokan hiszik, hogy haszontalan. Pedig nem. A zeller jó káliumforrás, amely elősegíti az egészséges izomfunkciót és ellensúlyozza a nátriumnak a vérnyomásra gyakorolt ​​káros hatásaitForrás: Taste of home