Nincs energiája? Nyári szuperételek az egész napos lendületért

Forrás: Shutterstock
1/8
A szuperételek olyan alapanyagok, amelyek a tápanyag-összetételüknek köszönhetően jóval több egészségügyi előnyt biztosítanak a többi alapanyaghoz képestForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
2/8
Karfiol: számos fontos tápanyag van benne, mint a mangán, az Ómega 3-zsírsav, a B- és a K-vitamin. Egy csésze körülbelül 25 kalóriát tartalmaz, illetve biztosítja a napi rostbevitel 10%-át. Jó köretalternatíva rizs vagy krumpli helyettForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
3/8
Cékla: növeli az energiaszintet és csökkenti a vérnyomást. Kutatások szerint segít a rák elleni küzdelemben, csökkenti az ízületi gyulladásból eredő fájdalmat és hozzájárul az ideiálig testsúly eléréséhez. Egy csésze főtt cékla körülbelül 61 kalóriát tartalmaz. Kálium, rost, magnézium, vas és C-vitamin is van benneForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
4/8
Spárga: folsavat, számos antioxidánst, rostot, valamint A-, C-, E- és K-vitamint is tartalmazForrás: Shutterstock
Forrás: American Pistachio Growers
5/8
Pisztácia: ideális nyári snack hiszen tele van rosttal és fehérjével. Kevesebb kalóriát, valamint több káliumot és K-vitamint tartalmaz, mint bármelyik más dióféleForrás: American Pistachio Growers
Forrás: shutterstock.com
6/8
Citrom: a citrusfélék szupersztárok. C-vitamin, B-komplex-vitaminok, kalcium, vas, kálium, rost és magnézium is van benne. Nincs is jobb, mint egy hűsítő citromos víz a nyári melegbenForrás: shutterstock.com
Forrás: Shutterstock
7/8
Spenót: egy csésze spenót mindössze 7 kalóriát tartalmaz, de tele van C- és B6-vitaminnal, valamint káliummal és magnéziummal. A zöld turmixok kiváló alapanyaga. Így aztán könnyen biztosíthatjuk a lendületet egész napraForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
8/8
Póréhagyma: tele van flavonoid antioxidánsokkal, ásványi anyagokkal és vitaminokkal. K-vitamin, magán, B6-vitamin, vas, folsav és C-vitamin is van benneForrás: Shutterstock