Élelmiszerek, amelyeket nem ajánlott napi szinten fogyasztani

Forrás: Shutterstock
1/8
A következő élelmiszereket nem ajánlott napi rendszerességgel fogyasztaniForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
2/8
Só. Noha a nátrium elengedhetetlen a test számára, mérsékelten kell fogyasztanunk. A nátrium felhalmozódása magas vérnyomáshoz, szívbetegséghez és akár csontritkuláshoz vagy gyomorrákhoz is vezethet. A legtöbb félkész és készétel tele van sóval, ezért tudatosan kell erőfeszítéseket tennünk, hogy korlátozzuk az elfogyasztott mennyiségetForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
3/8
Gyümölcslé. A boltban kapható fajták sok cukrot, üres kalóriát és mesterséges ízfokozókat tartalmaznak. Helyettük együnk inkább igazi zöldséget és gyümölcsöt vagy készítsünk otthon gyümölcslevet – de azt se mindennapForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
4/8
Aszalt gyümölcsök. Lényegesen nagyobb mennyiségű cukrot és kalóriát tartalmaznak, mint a friss társaik. Fogyasszuk néha, leginkább edzés előttForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
5/8
Keresztvirágú zöldségek (például a spenót és a kelkáposzta). Bár számos tápanyag van bennük, tartalmaznak egy úgynevezett tiocianát vegyületet is, ami akadályozhatja a jód felszívódásátForrás: Shutterstock
Forrás: Msn.com
6/8
Konzervek. Tonhal-, sült bab és zöldségkonzerv. Nagy mennyiségű só, cukor és mesterséges ízfokozó van benneForrás: Msn.com
Forrás: edition.cnn.com
7/8
Boltban kapható, előre elkészített sütemények és pékáruk. Szintén ugyanaz a probléma, mint a legtöbb esetben. Magas a cukortartalmuk, üres kalóriát jelentenek és a semmivel egyenlő a tápanyagtartalmukForrás: edition.cnn.com
Forrás: Reluctantentertainer
8/8
Állati fehérje. A hús annyira beépült a mindennapi étrendünkbe, hogy egy nap sem telik el anélkül, hogy ennénk. Pedig azért érdemes egy-két húsmentes napot tartani és inkább növényi alapú ételeket fogyasztaniForrás: Reluctantentertainer