Alapanyagok gyomorpanaszokra

Forrás: Shutterstock
1/9
A gyömbér nyersen, főzve, forró vízben párolva vagy teaként is fogyasztható, csökkentheti a hányingert és az émelygéstForrás: Shutterstock
Forrás: pixabay.com
2/9
A kamillát gyakran használták már a népi gyógyászatban is gyomorproblémákra, mint a túlzott gázképződés, emésztési zavarok, hasmenés és hányingerForrás: pixabay.com
Forrás: AFP/DPA
3/9
A borsmenta megnyugtatja a háborgó gyomrot, ugyanakkor súlyos reflux esetén nem tanácsos a fogyasztásaForrás: AFP/DPA
Forrás: Shutterstock
4/9
A lenmag a székrekedés ellenszere, szabályozza a bélmozgást a benne lévő rostok miatt, illetve csökkentheti az ezzel járó hasi fájdalmat. Egy tanulmány szerint azoknál a résztvevőknél, akik mindennap megettek egy lenmagos muffint, hetente 30%-kal gyakrabban tapasztaltak bélmozgást, mint előtteForrás: Shutterstock
Forrás: AFP/RIA Novosti/Konstantin Chalabov
5/9
A probiotikumban gazdag ételek is szabályozzák a bélmozgást, csökkenthetik a puffadást, és táplálják a jó baktériumokat a bélben. Ilyen például a kefir, az író, a savanyú káposzta, a kimchi, a kombucha, a miso stb.Forrás: AFP/RIA Novosti/Konstantin Chalabov
Forrás: Shutterstock
6/9
Az édesgyökér csökkentheti az emésztési zavarokat és segíthet megelőzni a gyomorfekély kialakulásátForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
7/9
A papaja egy édes, trópusi gyümölcs, amelyet természetes szerként használnak emésztési zavarokra. Papaint tartalmaz, amely egy enzim, lebontja a fehérjéket, megkönnyíti az emésztéstForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
8/9
A zöld banán enyhíti a hasmenést, ez a benne lévő keményítőnek köszönhető, amelyet a gyomor nem emészt meg, így a belekbe jutForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
9/9
Az ananász segíthet az emésztési nehézségekben a benne lévő rostok és enzimek miattForrás: Shutterstock