Stresszcsökkentő alapanyagok

Forrás: Shutterstock
1/9
Az avokádók gazdag stresszoldó B-vitaminokban és egészséges zsírokban, amelyek segíthetnek enyhíteni a szorongástForrás: Shutterstock
Forrás: drtimothymoore.com
2/9
Az 1960-as évekig visszamenőleg számos tanulmány számol be arról, hogy a szorongás és a depresszió foláthiányból is fakadhat. Egy bögre spárga fedezi a napi ajánlott folátmennyiség kétharmadátForrás: drtimothymoore.com
Forrás: Shutterstock
3/9
A chiamag kiváló forrása az Ómega-3 zsírsavnak, amelyről 2015-ben, a Clin Psychopharmacol Neurosci tanulmánya megállapította, hogy segíthet a szorongás kezelésébenForrás: Shutterstock
Forrás: shutterstock.com
4/9
A zöld tea a teanin nevű aminosavat tartalmaz. A teanin szorongásgátló és nyugtató hatású, és fokozhatja a szerotonin és a dopamin termelésétForrás: shutterstock.com
Forrás: pixabay.com
5/9
Egyesek úgy vélik, hogy a kamilla relaxáló és szorongásgátló tulajdonságai a benne lévő flavonoidokból származnak. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a kamilla csökkentette a szorongásos tüneteketForrás: pixabay.com
Forrás: Origo
6/9
A kurkuma hatóanyaga kurkumin. A kurkumin segíthet csökkenteni a szorongást azáltal, hogy csökkenti a gyulladást és az oxidatív stressz hatásátForrás: Origo
Forrás: Shutterstock
7/9
Káliumban gazdag ételek, például a tökmag vagy a banán fogyasztása, segíthet csökkenteni a stressz és szorongás tüneteit. A tökmag jó forrása a cinknek is. Egy 100 középiskolás részvételével végzett tanulmány szerint a cinkhiány negatívan befolyásolhatja a hangulatot. Elengedhetetlen az agy és az ideg fejlődéséhezForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
8/9
A tojás triptofán aminosavat tartalmaz, amely elősegíti a szerotonitermelést. A szerotonin egy kémiai neurotranszmitter, amely segíti a hangulat, az alvás, a memória és a viselkedés szabályozását. A szerotoninról azt is gondolják, hogy javítja az agy működését és enyhíti a szorongástForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
9/9
A csokoládé magas triptofán-tartalommal bír, amelyet a test arra használ, hogy hangulatjavító neurotranszmitterekké, például szerotoninná alakítsaForrás: Shutterstock