Élelmiszerek az ízületi fájdalom enyhítésére

Forrás: Times of india
1/9
A zöld leveles zöldségek, mint a spenót vagy a kelkáposzta, antioxidánsokat tartalmaznak. Ezért érdemes beépíteni őket az étrendbeForrás: Times of india
Forrás: Shutterstock
2/9
A hüvelyesek, mint a bab, a borsó, a csicseriborsó és a lencse szintén hasznosak. A fekete, a vörös és a vesebabban sok a rost és a növényi vegyület, amely szintén csökkentheti a gyulladástForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
3/9
Az ízületi gyulladások kezelésére szolgáló élelmiszerek közé tartoznak az Ómega-3 zsírsavban magas halak, mint a szardínia, a lazac, a tonhal, a hering és a szardella. A tanulmányok azt mutatják, hogy az Ómega-3 zsírsav enyhíti az ízület érzékenységétForrás: Shutterstock
Forrás: Origo
4/9
A kurkuma erős gyulladásgátló vegyülete a kurkumin, a fekete bors segítheti a felszívódását. Az őrölt kurkuma földes ízt ad az indiai ételeknek, és megszínezi például a rizst, mint a sáfrányForrás: Origo
Forrás: Shutterstock
5/9
A fokhagyma kénvegyületei szintén segíthetnek megelőzni a gyulladást, enyhíthetik a tüneteketForrás: Shutterstock
Forrás: Goodhousekeeping
6/9
A zellerszár a népi orvoslásban köztudottan az ízületi gyulladások kezelésének királya. Megsüthetjük fűszerekkel, de akár turmixot is készíthetünk belőleForrás: Goodhousekeeping
Forrás: Origo
7/9
A gyömbérben található polifenol vegyületekről úgy gondolják, hogy segíthetnek a gyulladás kezelésében, a kialakulás megakadályozásában. Nemcsak a kínai fogások kedvelt alapanyaga, de a desszertjeinket és a turmixainkat is megízesíthetiForrás: Origo
Forrás: Origo
8/9
Floridai egyetemi kutatók igazolták, hogy a szegfűszegben található vegyületek csökkenthetik a gyulladások okozta kellemetlen tüneteket. A szegfűszeg a gyümölcsös ételek és a desszertek fűszereForrás: Origo
Forrás: Shutterstock
9/9
Élelmiszerek, amelyeket érdemes elkerülni: édességek, magas fruktóztartalmú termékek, cukorral édesített italok, finomított szénhidrátok, feldolgozott húsok, túl sok alkoholForrás: Shutterstock