Ezért egészséges az édesburgonya

Forrás: Shutterstock
1/7
Az édesburgonya A-, C- és B6-vitaminban gazdag, emellett mangán, réz, niacin, vas, magnézium és kálium is van benneForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
2/7
Tele van C-vitaminnal, amely támogatja az immunrendszer, a csontok és a fogak egészségét, illetve hozzájárul az emésztéshez isForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
3/7
Kiváló forrása a lassan felszívódó szénhidrátoknak, ezért hosszabb ideig biztosít energiátForrás: Shutterstock
Forrás: Good Housekeeping
4/7
Különösen a narancssárga és a lila fajták vannak tele antioxidánsokkal, amelyek megvédik a testet a szabad gyököktől. A szabad gyökök instabil molekulák, amelyek károsíthatják a sejteketForrás: Good Housekeeping
Forrás: Shutterstock
5/7
Az édesburgonya oldható és oldhatatlan rostot is tartalmaz. Az oldhatatlant a gyomor nem tudja megemészteni, ezért a belekbe jut. A rostban gazdag étrendet (napi 20-33 gramm rost) összefüggésbe hozták a bélrák alacsonyabb kockázatávalForrás: Shutterstock
Forrás: One Lovely Life
6/7
A narancssárga édesburgonya gazdag béta-karotinban, amely a narancssárga színért felelős. Valójában 200 g édesburgonya hétszer annyi béta-karotint tartalmaz, mint amennyire egy átlagos felnőttnek szüksége van napontaForrás: One Lovely Life
Forrás: Shutterstock
7/7
A béta-karotin a szervezetben A-vitaminná alakul. Az A-vitamin nemcsak a látás miatt kulcsfontosságú, hanem összekapcsolható az erős immunitással isForrás: Shutterstock