Bejött a dinnyekampány: húsz százalékkal nőtt a fogyasztás

görögdinnye címlapkép VI
Medgyesegyháza, 2014. július 7. Görögdinnyét eszik egy munkás egy dinnyeföldön Medgyesegyháza határában 2014. július 7-én. Az idei dinnyeszezon a kedvező időjárás miatt az átlagosnál két héttel korábban elindult. Az előzetes becslések szerint a hatezer hektár termőterületről összesen 220-230 ezer tonna dinnyét takaríthatnak be idén Magyarországon. MTI Fotó: Rosta Tibor
Vágólapra másolva!
Húsz százalékkal nőtt a magyarországi fogyasztás a dinnye népszerűsítését célzó négyhetes kampány alatt – közölte a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kedden Zánkán, a kampányzáró sajtótájékoztatón.
Vágólapra másolva!

Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára elmondta, a kampány célja az volt, hogy minél több friss magyar dinnye kerüljön a vásárlók asztalára, ami azért is fontos, mert

2011 óta 11 ezer család él a gyümölcs termesztéséből.

Ők évente 220-240 ezer tonna dinnyét termesztenek.

Magyarországon jelenleg közel 6 ezer hektáron termesztenek görögdinnyét,

a fogyasztás 2011 óta 20 százalékkal növekedett.

Az államtitkár arról is beszélt, hogy a szezon alatt kiemelt figyelmet fordítanak a görögdinnye termesztésének és forgalmazásának ellenőrzésére.

Íme, a dinnye Forrás: Marton Szilvia – Origo

Tájékoztatása szerint a minőség, a származás és a nyomon követhetőség mellett ellenőrzik az elárusító helyek higiéniáját, illetve azt is vizsgálják, hogy a forgalmazó eleget tett-e a rá vonatkozó jogszabályi kötelezettségeknek.

A sajtótájékoztatón kiderült: a hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően egyértelműen

javult a jogkövető magatartás, a vizsgálatok szerint a hazai dinnye minősége is kiváló.

Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing-vezérigazgatóhelyettese beszámolt arról, hogy a kampány június végén a sárgadinnye kóstoltatásával kezdődött, majd július 10-től a görögdinnye népszerűsítésével folytatódott.

A hazai dinnye népszerűsítését célzó kampány a CBA-üzletekben és több hazai fesztiválon is jelen volt, és új helyszínként csatlakozott a programhoz az Erzsébet-tábor, ahol gyermekek és családok is kóstolhattak a gyümölcsből.

Fogy a dinnye Forrás: MTI/Rosta Tibor

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója kiemelte: tapasztalataik szerint a hazai zöldségek és gyümölcsök esetében

a vásárlók lojalitása évről évre növekszik.

Az idén üzleteikben 20-25 százalékkal több dinnyét értékesítenek, mint a tavalyi év hasonló időszakában.