Nemrégiben akkora felháborodást keltett a Whole Foods nevű, amerikai egészséges ételeket áruló áruházlánc műanyag dobozban (!) árult, héj nélküli narancsa, hogy a cég kénytelen volt visszavonni a terméket. Igaz, idehaza is árultak hámozott, szeletelt almát vagy éppen lustáknak való répagolyókat.
A trendnek azonban nincs vége, egy másik amerikai élelmiszerboltban most hámozott, felezett és kétféle csomagolóanyaggal burkolt avokádót kezdtek árulni. Az egy dolog, hogy
az avokádó ettől nyilván többe kerül és jóval nagyobb környezeti terhelést jelent.
Ennél nagyobb problémát jelenthet, hogy a hasznossága is jelentősen csökken, mivel a fogyasztó számára legfontosabb részek a közvetlenül a héj alatt található sötétzöld részben találhatóak.
Ez a néhány milliméternyi kis zöld sáv gazdag rostokban, káliumban, foszforban, vasban, telítetlen zsírsavakban, B6- és E-vitaminban. Ráadásul tizenegy fajta karotenoid található benne, amelyek elsősorban rákos, szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésénél fontosak, tehát egyáltalán nem mindegy, rajta maradnak-e a gyümölcsön. További fontos tényező, hogy az avokádó felvágva is tovább eláll, ha benne hagyjuk a magját, de ha eleve nem adnak hozzá, nehéz lesz.
A pucolt avokádót áruló Sobeys áruház azonban kiállt a meztelen változat mellett. Az eredeti poszt alatt kommentben tájékoztattak, hogy „a terméket olyan emberek számára fejlesztették ki, akik még újak az avokádók használatában és így kényelmesebb is”.
Kényelmesebb, hát persze, annak, aki árulja. Ezzel a megoldással ugyanis a gyümölcs 55 napot tölthet gond nélkül a polcon, viszont kibontás után már csak 12 órán át fogyasztható. 4 dollárba, azaz több mint 1000 forintba kerül, ellentétben a héjas avokádóval, ami kicsit több mint 1 dollár, tehát mintegy 280 forint. A bolondnak is megéri, nyilvánvaló.