2002. április 18-án az Ericsson rendszerén, a világon elsőként Magyarország piacvezető mobilszolgáltatója, a Westel indította el az első teljes körű, kereskedelmi multimédiás üzenetközvetítési szolgáltatást (MMS). A magyarországi mobil-előfizetők e naptól kezdve küldhetnek és fogadhatnak képeket, szöveget és hangot tartalmazó multimédiás üzeneteket.
Az MMS világpremierjét követően - a nagy érdeklődésre és a rendkívül pozitív nemzetközi fogadtatásra tekintettel - az Ericsson Magyarország és a Westel Mobil Távközlési Rt. úgy döntött, nemzetközi konferenciát rendezett Budapesten, amelyen bemutatta az immár másfél hónapja működő szolgáltatást, illetve ismertette az eddig elért eredményeket és tapasztalatokat. A fórumon az előadók a Westel felkészüléssel, szolgáltatásindulással kapcsolatos tapasztalatairól, a technikai kérdésekről, a piaci várakozásokról és a működő tartalomszolgáltatásokról nyújtottak átfogó képet. Nem csupán magáról az MMS rendszerről, hanem az Ericsson Consumer Lab szervezetén belül folyó, a felhasználói szokásokat vizsgáló kutatásokról is szó esett.
Az MMS sikerének elengedhetetlen feltétele a sokszínű és megbízható tartalom, ezért a Westel már a szolgáltatás beindításának első napján útjára indította és azóta tovább bővítette MMS információs szolgáltatásainak körét. A konferencián bemutatót tartott az Ericsson partnerei közül több tartalomszolgáltató – köztük két magyar cég is, felvillantva néhány lehetséges, új alkalmazási területet.