A Hello Kitty Robo névre hallgató robotmacska november 1-jén, vagyis pontosan harminc évvel azután kerül a japán játékpiacra, hogy a Sanrio cég bemutatta eredeti kreációját. Az 52 centiméteres Robónak saját integrált digitális kamerája van, s ha például egy új partner jelenlétére akarja felhívni játéktársa figyelmét, integrált hangszóróin keresztül meg is szólal. A robotmacska akár tíz személyt is képes felismerni, akiket üdvözölni is tud, de akár társalogni is lehet vele: memóriájában 20 ezer beszélgetés-modellt őriz, a helyzetnek megfelelően választja ki "mondanivalóját".
Hello Kitty Robo a nagojai székhelyű Business Design terméke, amely a Toyota cég leányvállalataként működő NEC System technologies céggel együttműködve fejlesztette ki. Az üzleti terv értelmében évi 2000 robotmacskát hoznak forgalomba 400 ezer jenes (nem egészen 800 ezer forint) áron, s a termékkel a harmincas éveikben járó hölgyvevőket kívánják megcélozni.
A Hello Kitty logójú termékeket a világ 60 országában forgalmazzák, van ilyen képregény, ruházat, luxusékszer - összesen 50 ezer különböző árucikket adtak el vele. A macskafigura annyira népszerű a felkelő nap országában, hogy az EU Japánban vele népszerűsítette áprilisban közös pénzét, az eurót.