A CNet szerkesztősége töménytelen mennyiségű panaszos levelet kapott a felhasználóktól, akik órák óta próbálták elérni a különféle Microsoft szolgáltatásokat. Az e-mailekből kitűnt, hogy az első leállás január 23-án éjjel történt, majd megismétlődött másnap reggel.
Az online magazin közlése szerint ebben az időszakban állt az MSNBC.com tartalomszolgáltatása, az internet-szolgáltatást nyújtó MSN.com, az ingyenes e-mailt kínáló Hotmail.com és az Expedia.com utazási portál.
A Microsoft szóvivője, Adam Sohn megerősítette a CNet feltételezését és elmondta, hogy mindent megtesznek a hiba gyors elhárításán. Sohn hozzátette, nem lehet egyelőre megjósolni, mennyi időt vesz igénybe mindez.
A szóvivő közölte, a különböző szolgáltatásaik a Microsoft domain név szerverének hibája következtében váltak elérhetetlenné. A kiszolgáló a felhasználók által begépelt internetcímeket közvetlen hálózati hivatkozásra fordítja, kiesése esetén a böngésző nem jut el az adott oldalt tartalmazó webszerverig.
Sohn hozzátette: egyelőre nincs okuk feltételezni, hogy a hiba hackertámadás, vagy bármilyen más illegális behatolás következménye. Természetesen addig, amíg nem derül fény a DNS-szerverben keletkezett probléma tényleges okára, ezt sem lehet kizárni.
A CNet híradásában megjegyezte, hogy legutóbb 1999-ben volt ekkora mérvű leállás a Microsoft internetes szolgáltatásainál. Akkor azonban emberi hanyagság, nem egy DNS-kiszolgáló hibája állt a háttérben, ugyanis a szoftveróriás elfelejtette befizetni a Passport.com domain 35 dolláros fenntartási díját.
E cikk megírásának időpontjában elérhetetlenek a Microsoft észak-amerikai és nemzetközi weboldalai - beleértve a vállalat magyar oldalait is -, illetve az Expedia.com és a WindowsMedia.com.
[origo]
Ajánló: