Domain végkiárusítás: 300 domain alkalmi áron

300 domainjétől válik meg a WebMagic, amely eddig kezdő internetes cégek támogatásával, útra indításával foglalkozott. A tevékenység felszámolása és az Egyesült Államokban olcsónak számító árak azt jelzik: rég elmúlt már az az időszak, amikor vagyonokat lehetett szerezni csupán egy domainnév értékesítése révén.

A WebMagic működése során igyekezett minden elképzelhető tevékenységi területen minél több domaint felvásárolni. Tuladonában van például a BirthControl.net (születésszabályozás), a Hamburger.net, a SexualHarassment.com (szexuális zaklatás), az Unemployed.com (munkanélküli), AlarmSystems.com (riasztórendszerek), Cleaners.com (takarítók) és az Astrologist.com (asztrológus). A cég 20 és 100 ezer dollár között kínálja megvételre a neveket.

A WebMagic indította útjára annak idején a Pets.comot, és a Toy.comot is, amelyet később magába olvasztott az azóta csődbe ment eToys. A dotkom cégek látványos bukásai és saját üzleti lehetőségeinek beszűkülése ellenére a WebMagic arról próbálja meggyőzni potenciális vásárlóit, hogy érdemes megvenni a felkínált domaineket, mert azok pénzt hozhatnak a konyhára.

Greg McLemore, a vállalat vezetője szerint mára sokkal összettettebb feladattá vált egy sikeres internetes üzlet elindítása. Eredetileg minden egyes tulajdonukban lévő névvel önálló tartalomszolgáltatást akartak indítani, de nyilvánvaló vált, hogy ezt nem tudják megtenni. A WebMagic néhány nevet azonban megtart magának, amelyekkel továbbra is üzleti tervei vannak.

(c|net)