Így keresnek Önök

Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!

Napi soktízezer ember használja a Vizsla keresőt még olyan szürreálisan hangzó időpontokban is, mint a magyar államiság ezer éves fennállásának augusztus huszadiki ünnepségsorozata. Emberek jönnek, felteszik a kérdést, ami foglalkoztatja őket, majd elmennek, és csupán a Vizsla naplóiban marad nyoma annak, hogy mi is foglalkoztatja őket, miket szeretnek, szeretnének, milyen dolgok után vágyakoznak. A nyárnak lassan vége, itt az idő, hogy összeállítsuk a milleneumi év nyarának toplistáit - á la Vizsla.

Fülledt nyárhoz fülledt erotika dukál. A Vizslára érkező keresések élén az erotikához, szexualitáshoz kapcsolódó keresőkérdések állnak. Ezekből annyi biztosan megállapítható, hogy az e témák iránt érdeklődő felhasználóink túlnyomó része heteroszexuális férfi, aki olthatatlan vágyat érez a női nem és különösen Csisztu Zsuzsa iránt. Ami ezen túl van, az maga Szodoma és Gomorra. A listát most nem idézve részletesen megállapítható, hogy a nemiségnek, nemi szerepeknek teljes palettája megtalálható az internetezők körében a plüssállat-fetisisztáktól a maguknak bőrbe öltözött korbácsos dominát keresgélő rabszolgákig. Csak remélni tudjuk, hogy a hasonlóan népszerű pár- és partnerkereső szolgáltatások segítségével "minden madár társat választ", hátha ennyivel kevesebb ember válik frusztrálttá ezáltal. Ennyit az erő sötét oldaláról.

A képernyők napos oldalán legnagyobb örömünkre azok vannak többségben, akik kétségbeesve keresik a képernyő elől való elszakadás módját. Nagyon sokan kerestek nálunk utazási irodát, szállást, nyári programot , last minute ajánlatokat. A legnépszerűbb úticél a Vizsla használók körében Horvátország, a Balaton a második helyezett a listán, a Sziget a harmadik, Korfu, Olaszország és Hajdúszoboszló állnak a középmezőnyben. Előkelő, a dobogóról éppen lemaradt kikapcsolódási formának tűnnek az aquaparkok, illetve a falusi turizmus bukolikus romantikája. A horgászat és a vízitúrák a legnépszerűbb szabadban végezhető tevékenységek. Nagyon sokan keresnek térképet, szállást - itt jegyeznénk meg, hogy a Travelport.hu pont ilyen típusú kérdések megválaszolására jött létre.

A legnépszerűbb személyiségek versenye ezen a nyáron igen-igen szorosan alakult. Csisztu Zsuzsa kétes elsősége verhetetlen, tőle jelentősen lemaradva második Harry Potter. Kiterjedt és igen aktív rajongótábora van Bognár Évának, az egyik Baby Sisternek, míg Angelina Jolie csak a negyedik helyet bírta megszerezni, azt is Pamela Andersonnal megosztva. Madonna és Jennifer Lopez, illetve Petőfi Sándor és Béres Alexandra osztozik az ötödik, illetve hatodik helyen. A férfiak egyéni versenyében Kásás Tamás vezet, őt a már említett Petőfi és Sub Bass Monster követi. A negyedik helyért itt is éles verseny bontakozott ki József Attila, DJ Sterbinszky, Ko-Ko és Marc Chagall között, a köztük lévő különbség e cikk írása idején is elenyésző. Marilyn Manson mindkét listán az utolsók között tanyázik.

A magyarországi cégek és vállalkozások népszerűségi - vagy nélkülözhetetlenségi - listáján az OTP vezet, a Westel a második, a MÁV a harmadik. E harmadik hely pontosan ugyanolyan forgalmat jelent, mint amilyet Pamela Anderson, illetve a nyelvvizsga keresőszavak generáltak. A "vodafon" mögött a Suzuki áll - a "csajok" szóval egy helyen -, míg az azt követő Tesconak Bognár Éva és a paráznaság jutott szomszédul az abszolút listában. A Pannon, a Honda és a Praktiker közötti különbség elhanyagolható, keresettségük a South Parkkal, a horgászattal, a "bizarr" keresőkifejezéssel és illetve Natalia Oreiro népszerűségével mérhető össze.

Nem gondoltuk volna, de a munkával, illetve munkahellyel - egészen pontosan munkahely-váltással, kereséssel - kapcsolatos kérdésekből is nagyon sok volt ezen a nyáron. Az álláskeresők száma alig marad csak el a partnerkeresőkétől. A legnépszerűbb keresések az önéletrajz, nyelvvizsga, pályázat és távmunka kifejezések voltak. A megmérettetés lehetőségét tehát igen sokan keresték, IQ-tesztet például pontosan annyian kerestek rajtunk, mint állatkertet, illetve Konta Barbarát. Az álláskeresőknek némi reményt adhat az, hogy "állás"-t pontosan annyian kerestek nálunk, mint "irodabútor"-t, és hát mire másra kellene az új irodabútor, mint az új munkatársak leültetésére?

Talán ennyi információ alapján már kiderült, hogy az igazán érdekes dolgok nem az egyes kategóriákon belül találhatók, hanem az abszolút listában egymáshoz közel került szavak listájában. Így például el lehet gondolkodni azon, hogy vajon milyen értékrendet tükröz az, hogy a "Kapolcs", a "cannabis", a "Bulgária", a "pizza" és a "Biblia" ugyanolyan gyakori keresőszavak a Vizslában. És vajon van-e összefüggés "Zalatnay Sarolta" és a "plasztikai sebészet" keresőkifejezések megegyező gyakorisága között. Nyilván nincs, mégis legalább is furcsa, hogy e csoportba tartozik még "Bon Jovi", "Brad Pitt", "Leslie L. Lawrence", de a szeretkezés, számvitel vagy a szélerőmű szavak is.

Végezetül még egy érdekes tény: hetente több ezer olyan keresés érkezik hozzánk, mely egy konkrét - és gyakran létező - URL-t tartalmaz: www.freemail.hu, www.index.hu. Ilyen esetekben megfontolandó alternatíva az URL-t közvetlenül a böngésző címsorába írni. Ja, és még valami: kár a Vizslán arra keresni, hogy "altavizsla", "Vizsla", "Alta Vizsla", "Vizsla kereső", mert ezek mind, mind kivétel nélkül mi vagyunk!

Ha a fenti Vizsla kulisszatitkok felkeltették érdeklődését, akkor jó hírünk van Ön számára. Ősztől rendszeresen publikáljuk majd a Vizsla kereső bizonyos toplistáit, és ezzel együtt nem egy esetben tippelni is lehet majd például arra, hogy a héten hányan voltak kíváncsiak "Nemeskürty István"-ra.

[origo]