A GameCube az Egyesült Államokban is debütált

Egy hét alatt két új eszközzel is bővült az észak-amerikai konzolpiac: néhány nappal a Microsoft Xbox megjelenése után a Nintendo piacra dobta a GameCube-ot.

A konzolok terén uralkodó PlayStation 2 és a november 15-én megjelent Xbox mellett november 18-tól a GameCube is beszáll az Észak-Amerikában éppen kibontakozó karácsonyi őrületbe. Míg előbbi kettő a nagyobb gyerekeket és a felnőtteket célozza meg, a Nintendo 199 dollárért árult konzolja elsősorban a 6-14 éves korosztály számára készült. A cég korábbi ígéretei szerint a vasárnapi premier napjára 700 ezer, év végéig pedig 1,1 millió készüléket juttat el az üzletekbe. A GameCube szeptemberben először a japán vásárlók számára volt hozzáférhető, a piaci adatok szerint premierjét nem fogadta kirobbanó érdeklődés. Az amerikai start eredeti időpontját gyártási nehézségek miatt két héttel későbbre halasztották.

Míg a Sony és a Microsoft konzoljait - a DVD-lejátszási és hálózati funkciókkal - egyfajta otthoni "szórakoztató központnak" szánja, a Nintendo az árak alacsonyan tartása mellett egyelőre kizárólag játék-platformnak szánja új termékét. A GameCube 100 dollárral olcsóbb a rivális cégek konzoljainál. A cégnél fejlesztés alatt áll a GameCube-hoz való modem és szélessávú hálózati csatoló is.

Az új platformra számos neves cég fejleszt játékokat, többek közt a Lucas Arts, a THQ, a Sega, az EA és az Acclaim. A jelenleg hozzáférhető játékok között megtalálható a Nintendo legértékesebb szüleményének, a Super Mariónak a klónja (Luigi's Mansion), különböző sportjátékok (NHL Hitz 20-02, Madden NFL 2002, All-Star Baseball 2002) és akció (Star Wars: Rouge Squadron II) is. A tervek szerint a Nintendo rövidesen kibocsát egy olyan eszközt mellyel a Game Boy Advance a GameCube-hoz lesz csatlakoztatható.

[origo]

GameCube egy tál féregért

Közepes érdeklődés a GameCube iránt