Erőszakos játékok a Nintendótól

A neves játékkonzol-gyártó a gyerekek után a felnőtteket is megcélozza videojátékaival, mivel úgy véli, a számítógépes játékokon nevelkedett korosztály idősebb korában is igényli a szórakozás ezen formáját.

Úgy tűnik stratégiát vált a Nintendo! Perrin Kaplan, a vállalat marketingrészlegének alelnöke elmondta, a vállalat arra épít, hogy azok a gyerekek, akik anno 6 évesen a Super Marióval játszottak, napjainkban körülbelül 28 évesek, és a Marión kívül egyéb játékokat is igényelnek. Felmérések szerint pedig a konzolgépek tulajdonosainak több mint fele 18 éves, vagy idősebb, tehát nem igazak azok a feltevések, melyek szerint csak a gyerekek foglalkoznak videojátékokkal. (Ez az arány más gyártók konzoljai esetében is körülbelül ugyanígy alakul.)

Ezt a tényt a Nintendo is ki kívánja használni, méghozzá úgy, hogy olyan 18 éven felülieknek szóló játékokkal jelenik meg a piacon, amelyek elnyerik majd a fiatal felnőttek, avagy a szülők tetszését. A Nintendo legújabb konzolgépéhez, a GameCube-hoz mindezidáig két darab M-kategóriás, azaz felnőtteknek szánt játékszoftver érhető el: a Resident Evil nevű horrorjáték, amely több mint 100 ezer példányban kelt el az USA-ban, illetve a napokban debütált Eternal Darkness: Sanity`s Requiem, amely egy letűnt korokban játszódó pszicho-thriller. A gyártó közlése szerint a Resident Evil sikerének köszönhetően a GameCube konzolok eladásai jelentős mértékben nőttek.

Mivel a felnőttek számára készített játékok az esetek többségében erőszakos jeleneteket is tartalmaznak, Kaplan szerint a szülőkön múlik, hogy engedik-e gyermekeiknek ezek használatát. A Nintendo egyébként 2005 márciusáig összesen 50 millió darab GameCube-ot kíván értékesíteni világszerte.

Korábban:

GameCube: olcsóbb a többieknél

Félmillió eladott GameCube Amerikában