Axelero: megtévesztő a V-fon reklámja

Az [origo]-t is kiadó Axelero Internet több helyen is panaszt tett a Vivendi csoporthoz tartozó V-fon napokban indított online reklámkampánya kapcsán.

Több internetes portálon is megjelent a napokban egy reklámbanner, amely megtévesztésig hasonlít egy olyan hibaüzenetre, amit a számítógép operációs rendszere szokott megjeleníteni. A "hibaüzenet" szövege szerint a felhasználó internetkapcsolata július elsején megszakad, s "igen" vagy "nem" gomb megnyomásával válaszolhat arra a kérdésre, szeretne-e tovább internetezni.

Az Axelero Internet közlése szerint a V-fon-banner a vállalat többszáz előfizetőjében azt a teljesen alaptalan meggyőződést keltette, hogy internetszolgáltatásuk ténylegesen megszűnik, emiatt megkeresték a vállalat ügyfélszolgálatát, mi a teendőjük a szerződés meghosszabbításával kapcsolatban, illetve szolgáltatójuk megbízhatatlanságának egyik - alaptalan - bizonyítékát vélték felfedezni a hírben.

Az internetszolgáltató ügyfélszolgálatára érkezett bejelentésekből kiderült, hogy a bannert nem reklámként értelmezték az aggódó internetezők. Az Axelero ezért az internetezők félrevezetése, illetve tisztességtelen piaci magatartás miatt jogorvoslatért fordul a bírósághoz, a Gazdasági Versenyhivatalhoz, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez és a Magyar Reklámszövetséghez.

"Ez a kampány azt mutatja, eddig nem látott mértékben eldurvult a kommunikációs háború az internetszolgáltatások piacán. Stratégiai tévedésnek gondolom a rövidtávú üzleti érdekek szolgálatába állított megtévesztő eszközök használatát, amikor a piac minden szereplőjének az lenne a küldetése, hogy társadalmi szintű ismeretterjesztést folytasson a netről" - nyilatkozta az ügy kapcsán Drajkó László, az Axelero Internet vezérigazgatója.