Itthon a Nintendo a legnépszerűbb

A magyar háztartások 8 százaléka, mintegy 300 ezer használ játékkonzolt. Legnépszerűbbek a japán Nintendo termékei - áll a BellResearch és Think Consulting elemzésében.

 

A két társaság által készített Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a Nintendo nagy előnye, hogy majdnem fele annyiba kerül, mint a technikailag fejlettebb - Magyarországon egyelőre nem számottevő mennyiségben jelenlevő - Microsoft-termék, az Xbox. A konzolpiacon világelső Sony PlayStation a hazai háztartások 2,3 százalékában, mintegy 90 ezer háztartásban található meg,  míg a harmadik legelterjedtebb gyártónak a Sega számít. Az összes konzol számára levetítve a Nintendo 50, a Sony 23, a Sega pedig 15 százalékos részesedéssel rendelkezik. 

A felmérés szerint a magyar piac elmaradottságát mutatja, hogy a használt eszközök között sok a régebbi: a Sega már 2001. tavaszán kiszállt a konzolok piacáról, s az átalakulás után kizárólag szoftverfejlesztőként tevékenykedik tovább. Ugyanakkor 5 jelenleg is használatban lévő Sony PlayStation játékkonzol közül 4 a régebbi, első kiadásúhoz tartozik.
   
A játékkonzolok elterjedtségére jellemző, hogy ezeket leginkább a 4 fős és nagyobb, vagy a gyerekkel rendelkező háztartásokban használják: az ilyen típusú háztartások közül mindenötödikben található ilyen termék. A játékkonzollal rendelkező háztartások legnagyobb részének - 35 százalékának - mindössze 5, vagy annál kevesebb játékprogramja van, bár átlagosan 15 játékprogrammal rendelkeznek.