Az Age of Empires sorozat máig sokak kedvence. Az egyetlen ok, amiért a stratégák húzhatják a szájukat, a mára kissé idejétmúltnak tűnő 2D-s grafika. Nos, a sorozat legújabb darabjával szemben már ez a kifogás sem áll meg, mivel az Age of Mythology teljes 3D-ben várja a stratégiák és az ősi mitológia kedvelőit.

 

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO


Az Ensemble Studios újat is alkotott, meg nem is. A játék új, hiszen a korábbi epizódokhoz képest szakítottak a pusztán történelmi háttérrel, lecserélték a kétdimenziós grafikát teljesen 3D-sre, valamint nagyon odafigyeltek arra, hogy a játék aprólékos részletességével ejtse rabul a játékosokat. A másik oldalról nézve azonban egy tipikus valósidejű stratégiával van dolgunk, és mivel szinte mindenki találkozott már valami hasonlóval, nem fog gondot okozni az irányítás elsajátítása, és egyáltalán az eligazodás az opciók és menüpontok között.

A legtöbb stratégiai játékban ugyan lehetőségünk van temérdek civilizáció, nemzet, törzs, faj között választanunk, viszont ezek a csoportok általában csak grafikában térnek el egymástól. Hogy nem kell rengeteg nép, arra jó példaként szolgált a Warcraft III, melyben ugyan csak négy faj volt, viszont ezek igen eltérő egységekkel rendelkeztek, és ebből kifolyólag eltérő stratégiát is kellett alkalmazni a játékosnak. Az Age of Mythologyban is csak három civilizáció közül válogathatunk, de a Blizzard produktumához hasonlóan itt is lényeges eltérések vannak a görög, egyiptomi és normann civilizáció egységei között.

Ami az alapfeladatot illeti, a lényeg most is a nyersanyagok kitermelésén, majd a bázis felépítésén, legvégül pedig a hadseregek toborzásán és a csatákon van. Az épületekhez, fejlesztésekhez, és egységek toborzásához most is szükség van aranyra, fára, valamint élelemre, melyeket az AOE sorozatból megismert forrásokból fedezhetünk, a kő helyett azonban a kegyet találjuk a nyersanyagok sorában a negyedik helyen. Na persze a kegy nem termelhető a földből, így nem lehet igazán a nyersanyag kategóriába sorolni. A három civilizáció a hagyományos egységek mellett rendelkezik különleges, mitologikus lényekkel, illetve elnyerheti egy, vagy több, kisebb nagyobb istenség kegyét. A kegyre ahhoz van szükség, hogy ezen istenségek támogassák a választott civilizációt.

Említettük, hogy a kegyet nem lehet a földanya méhéből kibányászni, nézzük hát meg, hogy miként juthatunk hozzá. Mindhárom nemzetnek eltérő módja kínálkozik, hogy elnyerje az istenek kegyeit. A görögöknél a parasztokat küldhetjük el imádkozni, az egyiptomiaknál monumentális épületekkel adózhatunk a felső síkok lakóinak, míg a normannok a háborúk során nyerik el isteneik kegyét.