1983-ban jelent meg a Dragon's Lair, az első  "teljesen animált lézerlemezes videojáték", mely a megjelenését követő napokban a játéktermek kedvencévé vált. A népszerű játékkal hamarosan ismét találkozhatunk, új 3D-s köntösben a UbiSoft jóvoltából.


Bizony messze van már 1983, így a fiatalabb generáció képviselői talán már a tengerentúlon sem kapják fel a fejüket, ha meghallják a Dragon's Lair címet. Pedig mekkora sikert aratott megjelenésekor! Mindenki a játékot tartalmazó pénzbedobós gépek körül gyülekezett, hogy szemtanúja legyen Dirk the Daring, az inkább komikus mint hős lovag kalandjainak. A játék sikerét mi sem mutatja jobban, hogy állítólag több mint háromszáz millióan próbálták ki világszerte, illetve hogy a PacMan és a Pong mellett folyamatosan láthatják az érdeklődők a Smithsonian Intézetben.

Elérkezettnek vélte tehát a UbiSoft, valamint az eredeti játék fejlesztőinek egyike, Don Bluth nevével fémjelzett csoport, hogy ismét megörvendeztesse a játékosokat a Dragon's Lair hőseinek kalandjaival. A világ persze nagyot változott, manapság jobbnál jobb szerepjátékokkal találkozhat a játékos szinte minden platformon, van már Neverwinter, Divine Divinity, Everquest, Final Fantasy, így nehéz lesz a játék régi ragyogásának és dicsfényének visszaállítása.

Nézzük először a játék grafikáját. Az eredeti Dragon's Lairnak még nem volt igazi konkurense, az új játéknak viszont már nagyon fel kell kötnie az alsóneműt, ha látványban vetekedni akar a kor legjobbjaival. Don Bluth és barátai azonban felvették a kesztyűt, és egy igen színvonalas grafikájú programot hoztak össze. A rajzfilmszerű karakterek kidolgozása, az animációk részletessége, a fény-árnyék hatások alkalmazása szinte minden játékkal szemben megállja a helyét. Az egyedül kifogásolható elem a hátterek kidolgozása, de ez semmiképpen sem rontja le jelentősen az összképet.

A hanghatások és a zene szintén kompetens elemei a játéknak. A zene ugyan teljesen új, viszont a régi Dragon's Lair játékosok sok hanghatást felismerhetnek a játékgépes változatból. A kamera folyamatosan követi Dirk mozgását, és aki rendelkezik megfelelő hangkártyával, illetve a hozzá tartozó hangtechnikai eszközökkel, élvezheti, ahogy a hangok forrásai a kamera mozgásának függvényében változnak.