FIFA 2003

Nemsokára megjelenik az EA Sports játéksorozatai közül az Európában talán legnépszerűbb FIFA legújabb epizódja, mely minden elemében igazi újdonságokkal várja a focirajongókat.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

Ikszeltünk a svédekkel, lezúztuk San Marinót, ezért most néhányan arról kezdtek beszélni, hogy a magyar foci végre megkezdte a felzárkózást. Nem kezdte meg. A felzárkózást emlegetők nézzenek meg egy magyar bajnokit, vagy látogassanak ki egy edzésre itt, majd a határon túlon... Marad hát nekünk a külföldi foci a tévében, illetve a monitor előtt. A számítógépes foci mellett döntők már bizonyosan nagyon várják a műfaj legnagyobbjának, az EA Sports FIFA sorozatának legújabb részét, a FIFA 2003-mat.

Az EA Sports sorozatainál mindig az a legfontosabb kérdés, hogy sikerült-e érdemben hozzá tenni valamit az előző részhez, vagy csak apróbb simításokra számítsunk. Nos, a FIFA 2003 számos elemében is komoly újítással várja a játékosokat. Itt van mindjárt a labda viselkedése a játékoshoz viszonyítva. Az eddigi játékokban a bőrgolyó meglehetősen jól nevelten ragadt a játékos lábához, a 2003-ban viszont már tényleg megmakacsolja magát, ha túl gyorsan rohangálunk, vagy túl sok cselbe kezdünk bele rövid idő alatt. Ilyenkor a labda a gravitáció hívószavának engedelmeskedik, és könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy valahol elhagytuk a játékszert. Namost felvetődik, hogy ugyebár láttunk már olyan FIFA játékot, melyben ha nem a legkönnyebb fokozatot választottuk, vért kellett izzadni a győzelemért, és ez a realisztikus labdaviselkedés bizony megint ezt juttatja a mezei játékos eszébe.

Valószerűbbek lettek a lövések, valamint a passzolás is. Amikor közel kerülünk a kapuhoz, megjelenik egy lebegő pont, mely azt jelzi, hogy hová fogunk lőni. Ha nagy sebességgel robogunk, a pont is nagyobb tartományban mozog, így kevésbé lehetünk biztosak a gólban. A passzolás is kevésbé automatikus - mind a passzoló, mind az átadást fogadó játékosnak jobban el kell szakadnia védőjétől, ha nem akarja elveszíteni a labdát. Kétfajta passzt adhatunk: van egy rövid, a kényszerítőknél használatos passz, valamint vannak tétölelő átadások is.

Jelentősen bővült a játékosok képességeinek listája is. Olyan tulajdonságok is megjelennek, mint például a fizikai erő, ami azt befolyásolja, hogy mennyire egyszerű az adott játékost elválasztani a labdától testtel. Persze ez nem jelenti azt, hogy egy gyenge játékos eleve esélytelenül veszi fel a versenyt egy erőssel, de őt irányítva ügyesebbnek kell lennünk.

Előző
  • 1
  • 2
Következő