A multimédiás alkalmazásokat fejlesztő Roxio ajánlatot tett a nyáron csődbe ment Napster javainak és márkanevének felvásárlására. A kilátásban levő üzlet csődbírósági jóváhagyásra vár.

 

A többek közt az Easy CD Creator CD-író szoftver fejlesztőjeként ismert amerikai vállalat csütörtökön jelentette be, hogy 5 millió dollárért és 100 ezer Roxio-részvényért hajlandó felvásárolni a Napster maradványait. A Roxio ajánlata értelmében a vételár a csődbe ment vállalat által fejlesztett technológiát, szabadalmait, valamint magát a Napster márkanevet fedezné - valamint az egyelőre még folyamatban levő pereket.

Mint ismeretes, az internetes fájlmegosztás széles körű ismertségét megteremtő Napster 2001 nyarán egy bírósági határozat értelmében kénytelen volt felfüggeszteni működését, majd egy évvel később, az idei év nyarán csődöt jelentett, az addig megmaradt alkalmazottakat is elbocsátották.  A német Bertelsmann a cégre tett korábbi vételi ajánlatát a csődbíróság elutasította. A Napster honlapján egyébként most a "jelenleg is dolgozunk..." felirat elolvasása mellett csupán egy  feliratos póló megrendelésére van lehetőség.

A kaliforniai központú Roxio egyelőre nem közölte, hogy mi a pontos szándéka a Napsterrel, a vállalat elnök-vezérigazgatója annyit mondott, hogy a megvásárolt technológia és márkanév a Roxio CD-író alkalmazásának kiegészítője lehet. A befektetők körében minden vonzerejét elvesztett Napster és a Roxio közötti üzlet már csak a csődbírók jóváhagyására vár, erre előreláthatóan november 27-én kerülhet sor.