Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory

Vágólapra másolva!
Négy fejlesztőcsapat is dolgozott a tavalyi év egyik legkeresettebb játékának, a Return to Castle Wolfenstaeinnek hivatalos kiegészítőjén, az Enemy Territoryn, így bízvást várhatjuk, hogy a játék igazán nagy durranás lesz.
Vágólapra másolva!

Mi köti össze a Mad Doc Softwaret, a Splash Damaget, a Grey Mattert, valamint az idSoftwaret? Az, hogy valamennyien részt vállaltak a tavalyi év egyik játéka, a Return to Castle Wolfenstein kiegészítőjének fejlesztésében. Az Enemy Territoryban feltűnik egy új karakterosztály, és teljesen átdolgozásra került az egyjátékos küldetéssorozat. De nézzük részletesebben...

Az Enemy Territory eseményei egy évvel megelőzik az eredeti játék konfliktusát. A főszereplő most is BJ Blazkowicz, de ekkor még nem tagja az OSS-nek. Tagja evvel szemben a US Army Rangersnek, ahol egy osztag parancsnoka, mely csapat feladata a náci tervek szabotálása a második világháború korai szakaszában.

Osztag, vagyis a küldetéseket nem egyedül kell végrehajtanunk. A csapatba hat katona tartozik, kik mindannyian rendelkeznek különleges képzettségekkel. Az osztagot húsz küldetésen keresztül kell irányítanunk, mely missziók Egyiptomban kezdődnek, ahol a németek egy elrabolt tudóst tartanak fogva.

Minden küldetés elején kiválaszthatjuk, hogy mely katonákat visszük magunkkal az adott misszióra. Minden esetbe érdemes egy olyan embert vinni, aki ért az elsősegélynyújtáshoz, mivel nem mindenhol fogunk orvosi csomagokat találni. A katonák egyébiránt igen önállóak, nem kell a szájukba rágni, hogy méltóztassanak már megvédeni magukat. Még olyan feladatokat is ellátnak teljesen önállóan, mint a fedező pozíció felvétele, vagy az ajtók, ládák kinyitása.

Bekerült az egyjátékos küldetéssorozatba is az úgynevezett limbo-állapot. Az eddig a multiplayer csatákban látott lehetőség lényege az, hogy ha meghalt karakterünk, akkor még adhat parancsokat, többek közt utasíthatja a szanitécet, hogy gyógyítsa fel. Ekkor a karakter a szint elejére kerül, és egyedül kell eljutnia társiig.

A programban a katonák képességei öt csoportba tartoznak, melyek a nehéz-, illetve könnyűfegyverek használata, az orvoslási, és mérnöki képzettség, valamint a harci érzék. Minden képességet öt alkalommal növelhetünk. Az értékek emelkedés automatikusan történik meg a játékban bizonyos eseményekre, például adott számú ellenség lelövésére egy pisztollyal.

Helyet kapott a játékban egy új karakterosztály, a covert ops is. Az ebbe az osztályba tartozó katona legfontosabb fegyvere a lopakodás, és természetesen a távcsöves puska. A karakter másik fontos tulajdonsága, hogy képes távcsövével meglátni a multiplayer módban a mérnök karakter által elrejtett aknákat. Ezen felül ellophatja a lelőtt ellenségek egyenruháját, és mindaddig megtévesztheti az ellenség katonáit, míg nem használja fegyverét.

Mivel a négy fejlesztő csak javított egy amúgy is sikeres játékon, biztosra vehetjük, hogy az újdonságoknak és az eredeti játék hírnevének köszönhetően az Enemy Territory is felkerül az eladási listák élére.