FIFA 2003

Megjelent az EA Sports FIFA sorozatának következő, 2003-mas epizódja. A legnépszerűbb foci szimulációs sorozat soron következő része sokak nagy örömére szebb, életszerűbb, sokak bánatára viszont nehezebb lett.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

Nézzük, hogy mi is ez a nehézség, amivel a bevezetőben ijesztgettük a játékosokat. Először is, a labda minden eddiginél valószerűbben viselkedik. Eddig azt szoktuk meg, hogy a bőr szinte részévé válik a játékos lábának, ha az megkapta az átadást. A 2003-ban szó sincs erről, a labda nagyon is független eleme a játéknak, amit az ügyetlen játékos könnyen elhagyhat a nagy rohanás közepette.

Jóval realisztikusabbak lettek az átadások, illetve a lövések is. Ha passzolunk, nem elég megcélozni a játékost, el kell szakadnunk alaposan a nyakunkon loholó védőtől, különben azon kapjuk magunkat, hogy már le is szereltek. Hasonlóan kell viselkednie a passzt fogadó játékosnak is, ha nem akarjuk, hogy a labdával az ellenfél védője robogjon tovább. Kétféle átadás közül választhatunk: rövid, gyors passzok, melyek a kényszerítőknél jönnek jól, illetve hosszú indítások, melyek a gyors, jól helyezkedő csatárokat hozzák helyzetbe.

Ami a lövéseket illeti, nem mindegy, hogy a labdát vivő játékos milyen sebességgel közelíti meg a kaput. Minél gyorsabban rohan a fickó, annál nehezebb dolga van, ha pontos lövést szeretne megereszteni. Ez a játékban úgy jelentkezik, hogy lövéskor megjelenik egy pont a kapunál, mely meghatározza, hogy a lövés hova fog érkezni. Ha a játékos gyorsan fut, akkor a pont is nagyobb tartományban mozog.

Ha ezeket a pontokat végignézzük, bizony be kell látnunk, hogy a sorozat legújabb darabja leginkább a gyakorlott játékosoknak fog örömet okozni, hiszen igencsak sok mindenre kell odafigyelni. Persze a nehézség relatív fogalom, és a kezdők is bele fognak jönni idővel, a kérdés csak az, hogy szánnak-e rá kellő mennyiségű időt.

De lépjünk tovább. A grafika területén sok apróbb változtatással találkozunk. Apróbb változtatásokról beszélünk, hiszen a játék a tavalyi rész motorját használja, így a lényeg maradt. Az apróságok sorába tartozik a játékosok arcának még részletesebb, már-már fotórealisztikus ábrázolása, valamint a közönség még életszerűbbé tétele.

Előző
Következő