Master of Orion III.

Ha a körökre osztott stratégiai játékok közül kellene kiválasztani a legjobbat, biztos sok szavazat érkezne a Master of Orion sorozat első és második részére. Szerencsére a siker arra ösztönözte az Infogramest és a Quicksilver fejlesztőgárdáját, hogy nekifogjon a harmadik rész megalkotásának is.


Az eredetileg tavasz végére beharangozott játék megjelenésének késése nem meglepő. Elődjeihez hasonlóan a Master of Orion III-ban is ötvöződik a háború, a diplomácia, a gazdaság, a tudomány és a politika, melyeket meglehetősen nehéz feladat jól összehangolni, különösen, ha a fejlesztők előtt a rendkívül sikeres előző epizód mércéje lebeg.

Egy hasonló játéknál mindig kérdéses, hogy a birodalom irányításából mennyit terheljünk a játékos vállára, és mennyit vállaljon fel a mesterséges intelligencia. Ha túl sok dolog szakad a játékos nyakába - eleinte az Orion III is ilyennek látszott -, akkor hamar unalmassá válik a táblázatok és grafikonok seregének böngészése, ha viszont túl kevés a feladat, a program elveszíti stratégiai jellegét. Szerencsére a Quicksilver fejlesztői találtak megoldást e problémára: a játék elején meghatározhatjuk, hogy mennyire legyen segítségünkre az áldott mesterséges intelligencia.

Egy másik újítás, hogy nagyobb hangsúlyt kaptak a vezetők, kik egy flotta, vagy bolygó bizonyos paramétereit (sebesség, termelékenység, stb.) növelik. Miután számuk meglehetősen korlátozott, felbérlésük komoly előnyt jelent a többiekkel szemben. Fontosságuk miatt a vezetők kedvelt célpontjai a kémeknek és orgyilkosoknak, tehát kapásból nagyobb szerep jut a kémkedésnek is.

A politika területén szerepet kapnak a különféle rendszerek is. Ezek között akad, mely hosszútávon terem gyümölcsöt, mások viszont csak rövidtávon eredményesek. Ha a bolygó lakói elégedetlenek a politikai rendszerrel, akkor felkerekednek, hogy egy számukra megfelelőbb életteret találjanak. Az újonnan meghódított bolygók őslakossága sem csatlakozik automatikusan birodalmunkhoz, hanem szépen fokozatosan kell beépítenünk őket, elvéve kedvüket a lázongástól.

A leginkább talán a csaták változtak, melyek ezúttal már valós időben zajlanak. A korábbi Oriontól eltérően a játékos feladata, hogy a csata kezdetekor elhelyezze a harctéren űrhajóit. Ezt a feladatot az MI-re is rábízhatjuk, ami nem rossz gondolat úgy ötszáz hajó felett. Ha nem vagyunk nagy "RTS-menők", magát a harcot is rábízhatjuk a gépre, de így az eredmény nem lesz mindig realisztikus.

Előző
  • 1
  • 2
Következő