A német Similis és a JoWooD Productions ezúttal egy First Person Shooter játékkal szeretne kedveskedni a nagyérdemű publikumnak - sajnos meglehetősen kevés sikerrel.

A játék főszereplője, Kitty Hawk egy igazi partra vetett hal, vagyis jelen esetben lezuhant helikopterpilóta. Nem elég, hogy lezuhant, a baleset ráadásul az ellenséges vonalak mögött történt, így hősnőnk nem igazán számíthat mentőosztagra, vagy bármilyen más segítségre.

A végső cél, hogy meglépjünk a szigetről, melynek elérése azonban nem valami egyszerű feladat. Ott van például az a nagy rakás katona, aki semmiképpen sem akarja elhinni, hogy nem mi vagyunk az ellenség. A feladat persze nem csak az, hogy legyilkoljuk az utunkba kerülő katonákat – ugyebár nem mi vagyunk Sam Stone -, de előfordulhat, hogy nincs más lehetőség. Legtöbbször megtehetjük, hogy megpróbálunk észrevétlen elkúszni mellettük.

A katonák megneveléséhez többfajta puska, pisztoly, gránát és egyéb fegyver áll rendelkezésre. Ezek között akadnak valós eszközök, de találkozhatunk kissé futurisztikus beütéses fegyverekkel is. A probléma csak az, hogy számos fegyver hatása nagyon hasonlít egymásra, így nincs túl sok értelme mindig küzdeni az újakért.

A fegyverek mellett más, hasznos tárgyak is lapulnak hátizsákunkban. Ezek közül ki kell emelni a radarra emlékeztető dolgot, mely nemcsak azt jelzi, hogy hol vannak az ellenségek, hanem azt is, hogy milyen távolságra látnak, és milyen messze hallanak. Gyakran fogunk komoly túlerővel találkozni, ilyenkor pedig kénytelenek leszünk erre a műszerre hagyatkozni.

Ami sajnos nem látható a radar képernyőjén, az a küldetés soron következő lényeges pontjának a helye. Ez azért gond, mert a játékban meglehetősen méretes területeken kell átvágnunk, ráadásul katonák elől menekülve, minek következtében könnyen előfordulhat, hogy nemes egyszerűséggel eltévedünk.

Az ellenséges katonákat irányító mesterséges intelligenciára sok panaszunk nem lehet. A katonák nem várják meg, míg szépen lemészároljuk őket, hanem nyomban fedezéket keresnek. Ez még nem is lenne gond, viszont ha többen vannak, egyikük bizonyosan elindul erősítést hívni, vagy megkeresni a legközelebbi vészcsengőt.

A játék grafikája nem valami fényes, ami igazán kellemetlen egy akciójátékok esetében. A karakterek és objektumok nagyon kevés poligonból épülnek fel, a katonák mozgása darabos, és számos apró bug is ront az összképen. Úgy öt évvel ezelőtt elment volna, de manapság mindenképpen gyengének nevezhető.

A hanganyagot illetően talán még siralmasabb a helyzet. Először is, a játéknak nincs zenéje! Kétségtelen, hogy egy akciójátékban a hanghatásoknak kell dominálniuk, de azért valami háttérzenének illene nyöszörögnie. Ráadásul a hangeffektusok is nagyon unalmasak, egy kaptafára készültek.

A Kitty Hawkot esetében felmerül a kérdés, hogy miért nem adtak bele többet a fejlesztők, hisz nyílván nagyon jól ismerték a konkurencia alkotásait. Nem mondjuk, hogy a játék egyértelműen rossz, de nyomába sem érhet a kategória legjobbjainak, így erősen kétséges, hogy érdemes-e a megvásárlására áldozni.