Rome: Total War

A Creative Assembly méltán népszerű stratégiai sorozatának, a Total Warnak következő epizódja az ókori Római Birodalom korszakába kalauzolja el a műfaj rajongóit.

Elhagyja tehát a Total War sorozat a középkort, hisz a játék korábbi két epizódja ennek a korszaknak a háborúit vetítette elénk. Az új korszak az ókor, a középpontban pedig minden idők egyik legpompásabb állama, a Római Birodalom áll. A játékos feladata, hogy seregeire támaszkodva egyre magasabbra jusson a ranglétrán, és végül császárrá kiáltassa ki magát.

A győzelemhez elengedhetetlenek a nagy létszámú, és jól felszerelt hadseregek, de a gazdaságra is ügyelnünk kell, és a diplomáciát sem szabad elhanyagolnunk. Akik kizárólag a harcokra szeretnének koncentrálni, azok kinevezhetnek kormányzókat a városok és provinciák élére, akik elvégzik az adó beszedésével és egyéb anyagi problémákkal kapcsolatos feladatokat.

A játékban egész Európa felszínének digitalizált változatával találkozhatunk, úgyhogy a harcok tényleg valós területen folynak. A területek elemei, a falvak és városok ráadásul folyamatosan fejlődnek, változnak, és ezt láthatjuk is a csaták helyszínén. Nemcsak a városok fejlődését követhetjük nyomon, de az általunk épített objektumokkal, például az utakkal is találkozhatunk.

A grafikai fejlődés egyébiránt azonnal szembetűnik. Az új grafikus motornak köszönhetően az egységek minden korábbinál részletesebben és aprólékosabban lettek kidolgozva. Ha hinni lehet a fejlesztőknek, az új engine egy időben akár tízezer (!), poligonokból felépített, motion capture technológiával animált egységet is képes mozgatni!

Természetesen nemcsak a római az egyetlen nép, mely helyet kapott a játékban, és a játékosnak sem kell kizárólag a légiókra hagyatkoznia. A hadvezérek irányíthatnak görög falanxokat, egyiptomi harci szekereket, erős, de kevéssé szervezett germán hordákat, vagy akár a rettegett Hannibál elefántjait is.

Az eddigi Total War játékoknál a Romeban jóval nagyobb szerep jut a városok és erődök megostromolására. Az ostromhoz természetesen ostromgépeket célszerű használni – ha nincsenek kéznél, az elefánt is megteszi. A katapultokkal, ballistákkal és faltörő kosokkal porrá zúzhatjuk az ellenség erősségeinek falait, majd rájuk ronthatunk katonáinkkal.

Szintén eltérés a taktikában, hogy a Medievalhoz képest sokkal hangsúlyosabb a gyalogság szerepe. Nem mondhatjuk, hogy lovasságot puszta pénzkidobás felállítani, de a szigorú alakzatokba szervezett gyalogos légionáriusok, vagy a makedón falanx sokkal hatékonyabb is lehet.

Ha ráuntunk a számítógépre, természetesen lehetőségünk van barátaink ellen is próbára tenni hadvezetői képességeinket. Ha kedvünk tartja, egyszerre akár nyolcan is hadakozhatunk Interneten, vagy LAN-on keresztül.

A fentieket elolvasva és a képeket elnézve nem tűnik túl merész kijelentésnek, hogy a Rome: Total War nemcsak a Total War sorozatnak, hanem az egész stratégiai műfajnak kiemelkedő reprezentánsa lesz.