Viagra, szex a spam-e-mailek listájának élén

A tavalyi év kéretlen e-mailjeinek trendjeiről készített összesítést egy internetes biztonsági cég. A legtöbb spam a szexhez és a pénzszerzési lehetőségekhez kapcsolódott.

A webes forgalomhoz és elektronikus levelezéshez kapcsolódó szűrőmegoldásokat kidolgozó Surf Control 2002 legnagyobb gyakorisággal előforduló és a netezőknek legtöbb bosszúságot okozó kéretlen reklám-mailjeit gyűjtötte össze kategóriánként. A globális helyzetet tükröző tízes listát vezető kettős a szexualitáshoz kapcsolódott: a Surf Control összesítésének első helyére felnőtt tartalmakat kínáló honlapok ingyenes belépési jelszavait ígérő levelek kerültek, ezt követték a Viagra potencianövelő szer spamjei. A listára olyan elemek is felkerültek, mint a legjobb tésztafőző edény megvásárlási lehetősége vagy a legegyszerűbb DVD-másolási eszköz reklámja.

2002 leggyakoribb spamjei (Surf Control)
- Felnőtt tartalmak ingyen
- Olcsó Viagra
- Lakáshitel-finanszírozás
- Pénzügyi tranzakció jutalékért ("Nigériai csalás")
- Távirányítós játék autó
- A legjobb online kaszinó
- Az elérhető legjobb tésztafőző
- Szabaduljon meg adósságaitól!
- Ismerkedési lehetőség
- DVD-másolás egy kattintásra
A vállalat szerint a kéretlen e-mailek kiszűrése, illetve "kezelése", eltüntetése évente 9 milliárd dollár értékű kárt okoz a vállalatoknak. A hatalmas összeg leginkább a megnövekedett mailforgalmat elbíró szerverek beszerzéséből és a nagy mennyiségű spam eltávolítása miatt kieső munkaidőből tevődik össze - írja a BBC. A kéretlen reklámok számának elmúlt egy évben tapasztalt növekedése nem áll meg, a brit MessageLabs biztonsági vállalat szerint az elküldött spamek száma már az idei év közepén meghaladja a "valódi" e-mailek számát. 2002 őszén egyébként napi 31 milliárd elektronikus levél indult útjára az interneten - áll az IDC piackutató becslésében. A cég rövid időn belül e szám megduplázódását várja, érdekesség, hogy a szakemberek ezt nem a személyes üzenetek számának további növekedésétől - bár ez a szegmens is dinamikusan fejlődő marad -, hanem inkább a különböző tömeges reklámüzenetek, hirdetések, e-mailen keresztüli hivatalos/üzleti értesítések robbanásszerű terjedésétől várják.

KAPCSOLÓDÓ CIKK