Axelero: Alulértékelt az online hirdetési piac

Az online médiumok elismertsége nincs összhangban azok látogatottságával, népszerűségével - hangzott el az Axelero Internet online médiapiacról szóló háttérbeszélgetésén. A vállalat szerint sok cég még nem ismeri el az internetet mint marketingeszközt.

Az Axelero szerint bár az [origo] és néhány más online médium olvasottsága vetekszik számos nyomtatott sajtótermékével, e népszerűséget egyelőre  nem sikerül  érvényesítenie a cégnek a hirdetési tarifákban és bevételekben. Az árak elmaradnak a hasonló olvasottságú nyomtatott felületekétől, csakúgy, mint az online hirdetési piac nagysága a hagyományos hirdetési piacétól - hangzott el a vállalat szerdai, az internetes marketing helyzetét értékelő háttérbeszélgetésen, melyen Krecz Tibor médiaigazgató és Mester Sándor, az [origo] februárban kinevezett médiaértékesítési vezetője vett részt. Az alulértékeltség legvalószínűbb oka az, hogy az egyébként másutt hirdető vállalkozások egy jelentékeny hányada még nem ismeri vagy nem fogadja el a webet mint hirdetési felületet - véli az Axelero.

A hazai online hirdetési piac nagyságát illetően a hagyományos nyomtatott és elektronikus piac bevételeivel szemben egyelőre csak becslések állnak rendelkezésre. Ezek alapján a piac nagysága 2002-ben 1 és 1,6 milliárd forint közöttire tehető, amelyből az [origo] - a cég saját becslése szerint - legalább 30 százalékkal részesedett. Az online médiaértékesítés 2002-ben a magyarországi teljes médiapiac kevesebb mint 1 százalékát tette ki. A kilátások szerint 2003-ban az internetes médiapiac 20-30 százalékos növekedést realizálhat, míg ugyanez a bővülési ráta a hagyományos hirdetési piac esetében csupán néhány százalékra becsülhető.

Krecz Tibor médiaigazgató a rendezvényen elmondta, a vállalat által üzemeltetett [origo] portál a tavalyi évben megduplázta bevételeit. 2003-ra Krecz nem vár ilyen mértékű növekedést, de 30-35 százalékos bővülésre számít. A médiaigazgató kiemelte, hogy a tavalyi év során az üzletág bevételének jelentős hányadát, 30 százalékát tették ki a nem-hirdetési bevételek - többek között az [origo] értékesített tartalmai, e-kereskedelmi jutalékok és tanácsadói tevékenységgel szerzett bevételek. Várhatóan 2003-ban az üzletág teljes bevételeinek közel 10%-a fog ebből a tevékenységből származni.  Mester Sándor médiaértékesítési vezető a rendezvényen közölte, hogy a társaság a direkt marketing területén jelentkezik új termékkel február végén.

(Az [origo] kiadója az Axelero Internet Rt.)