Westel: nyílt platform mobil tartalomhoz

Vágólapra másolva!
A Westel mobil plazaként definiálja a 777mobil szolgáltatás-együttest, amelyben bárki bérelhet üzlethelyiséget, hogy ott tartalmat tegyen közzé és árusítson a 06-30-as tábornak.
Vágólapra másolva!

A 777mobil wapos nyitóoldalaSugár András, a Westel vezérigazgatója elmondta: a február 24-én debütáló 777mobil valójában csak a jéghegy csúcsa. A szolgáltatás-együttes mögött több éves fejlesztés és innovatív megoldások révén valójában egy olyan előremutató, nyitott platform húzódik meg, amely lehetővé teszi, hogy új szereplők jelenjenek meg a WAP-os tartalomszolgáltatás és értékesítés piacán. Sugár a Microsoft által fejlesztett Windows-hoz hasonlította a rendszert, mert alkalmas lehet arra, hogy univerzális alapját képezze bármely harmadik fél piacra lépésének. Mivel a rendszer megfelel a legszigorúbb követelményeknek, nyílt platform és a vezérigazgató szerint Európában nincsen párja, akár túl is nőheti majd a Westel kereteit.

Sugár elmondta: ez a rendszer egyúttal üzenet is, hogy a szolgáltatásfejlesztésben továbbra is az operátoroké a vezető szerep, és nem a készülékgyártóké. A vezérigazgató rendszerintegrátorként definiálja a Westel szerepét, amely nyílt platformú megoldásokat ad közre, legyen szó 2G-s, 2,5 G-s vagy 3G-s rendszerekről. Sugár úgy véli: nem megoldás, csak egyfajta, általában a legújabb és drága készülékre fejleszteni tartalomszolgáltatást. A 777mobil wapos szolgáltatásait éppen ezért 63 féle készülékkel lehet elérni. Így a cég 1,5 millió wapos telefonnal rendelkező ügyfele, és a több mint 10 ezer MMS-képes készülék birtokosa egyaránt hozzáférhet a mobil tartalmakhoz.

Újdonság, hogy a szolgáltatás WAP-os felülete automatikusan a felhasználók mobiltelefonjának kijelzőjéhez igazodik, azaz minden egyes típus esetén a legjobban átlátható, legkönnyebben használható felületet kínálja. A későbbiekben a 777mobil menürendszere a készülék típusán túl a felhasználók szokásaihoz is alkalmazkodik majd - például a gyakran használt szolgáltatások automatikusan előbbre kerülnek a menüben. Továbbá március 1-től már WAP-on is hozzáférhető lesz a Westel online ügyfélszolgálata.

A 777mobil wap oldalait három hónapig ingyen lehet böngészni, ám utána a Westel 1 euro körüli havidíjat tervez bevezetni. Ezen kívül egyes tartalmakért külön fizetni kell. Ez már most is így van: pl. egy Java-képes telefonon használható játékot 600 Ft-ért tölthetünk le. Ami a fizetési módot illeti, a mobilcég az ügyfelei számláját terheli meg a fizetős tartalmakkal. A 777mobil wap oldalait jelenleg bárki elérheti, de a díjfizetés bevezetésével zárt körűvé válik. Maradi István, a Westel szolgáltatás fejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója szerint tervezik, hogy díjfizetés ellenében más mobilszolgáltatók ügyfelei számára is elérhetővé teszik a rendszert.

Nyírő András, a Westel tartalomszolgáltatásokért felelős igazgatója mobil plazaként definiálta a 777mobilt, ahol számos érdekes, hasznos, szórakoztató dolgot lehet találni és még vásárolhatunk is. Például a plazában játékfejlesztők árusíthatják játékaikat, de akár tartalomszolgáltatásra szakosodott vállalatok vagy egyetemisták is bérelhetnek üzlethelyiséget maguknak, hogy saját szolgáltatást üzemeltessenek. Ehhez elég a weben regisztrálni, elfogadni egy szerződést és emelt díjas SMS-ben tárterületet bérelni.

Az indulás napjától a mobiltelefonosok 11 különböző téma szerinti online chatszobában ismerkedhetnek, cseveghetnek, de 30 helyfüggő helyfüggő chat is működik. A Westel e-mail szolgáltatása mellett bármely levelezőrendszer (Freemail, Axelero, Datanet, Elender, Nextra, stb.) elérhető, az elektronikus levelek elolvashatók, továbbíthatók és megválaszolhatók. A 777mobil WAP és internet oldalán a 777mobil klubban a klubtagok létrehozhatják saját fényképes bemutatkozó oldalaikat és a jelenlegi 18000 személyes adatlap között különböző szempontok szerint keresni is lehet.