Greyhawk: The Temple of the Elemental Evil

Az AD and D, illetve a D and D 3rd Edition szabályrendszereket használó szerepjátékok eddig általában az Elfeledett Birodalmakat területére kalauzolták a kalandorokat. Az Infogrames azonban szakít e hagyománnyal a jövő év nyarára várható játékában.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

Valóban, mint címéből is kiderül, a játék eseményei nem Forgotten Realmsen, hanem az első AD&D világon, Greyhawkon zajlanak. Az Infogramest ugyebár senkinek sem kell bemutatni, de a Troika neve talán ismeretlenül cseng. Ijedelemre azonban nincs ok, a fejlesztőcsapat számos tagja vett részt a `97-es év egyik sikerjátékának, a Falloutnak fejlesztésében, ami nem rossz ajánlólevél.

Az igazi veteránoknak, akik már a kezdetektől fogva szerepjátékoznak, bizonyára nem cseng idegenül a játék alcíme sem. Igen, a The Temple of the Elemental Evil az első, hivatalos kalandmodulok egyike. Kidolgozottsága mellett nagy előnye, hogy első szintű karakterek számára készült, ellentétben több Greyhawkos kortársával.

Az eredeti modulban a játékosok minden esetben ugyanarról a helyről indultak, de a program fejlesztői kicsit csavarintottak a dolgon. Hogy honnan indulunk, az attól függ, hogy milyen jellemű a parti. Elképzelhető, hogy mindjárt egy küldetéssel bíz meg egy nagyhatalmú NPC, de az is lehet, hogy mindjárt egy dungeonból kell kivágnunk magunkat. A fejlesztők azt ígérik, hogy a gonosz jellemű partik mindjárt nyakig találják magukat abban a bizonyosban.

Említettük, hogy a fejlesztőcsapat több tagja is részt vállalt a Fallout fejlesztésében. Mint emlékezhetünk, a posztapokaliptikus RPG-ben igen nagy szerepet kaptak a dialógusok, és ez a Temple of the Elemental Evilben sincs másként. Érdemes fejleszteni a nem csak csatákban hasznos szakértelmeket, mivel a dialógusokban kiválasztható válaszok és kérdések a "békés" szakértelmek - bluff, intimidate, stb. - értékétől függnek.

Visszatérve a jellemekhez, a játék elején az egész parti jellemét meg kell határoznunk. Ennek az a lényege, hogy csak bizonyos jellembeli karakterek kerülhetnek ugyanabba a csapatba. Tartozhatnak egy partiba kaotikus gonosz és kaotikus semleges karakterek, de melléjük nem tehettünk be mondjuk egy törvényes jó lovagot. Evvel kiküszöbölhető az a helyzet, ami a legtöbb számítógépes szerepjátékot jellemzi, vagyis hogy miért gyilkoljuk le a gonosz sárkányt, ha éppen van gonosz karakterünk is.

Előző
  • 1
  • 2
Következő