Egyre több számítógépes játék fogy

Vágólapra másolva!
A videójátékok globális piacán az idén 10 százalékos körüli forgalomnövekedés várható - tette közzé prognózisát a londoni ScreenDigest cég és a szórakoztatóipari programok kiadói szövetsége (ELSPA).
Vágólapra másolva!

Folytatódik tehát a játékok egy évtizede tartó piacbővülése. 2003-ban 18,5 milliárd dollár értékű, rekordméretű eladás várható, ami 9,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi 16,9 milliárd dolláros forgalomhoz képest. A játékszoftverek tartós népszerűsége éles ellentétben áll a zeneipar gondjaival és a CD-k növekvő eladási nehézségével. A zeneműkiadók várhatóan már a negyedik egymást követő évben csökkenő CD-eladásokkal kénytelenek kalkulálni, ami részben a zeneművek illegális használatának tulajdonítható.

Axelero Internet Webfejlesztői Partner Programhttp://axpartner.axelero.hu/axpartner

- A világgazdasági gondok ellenére a videójátékok piaca bővülő és nem érte még el a csúcsát - vélekedett a ScreenDigest vezetője. - Dollárértékben az idén tetőződhetnek ugyan az eladások, de - tekintettel a várható árlemorzsolódásra - mennyiségben még további felfutás várható - mondta. Európában a játékok és a szórakoztató jellegű számítógépes programok eladása 6,3 milliárd dollárt érhet el az idén, jóval felülmúlva a videójátékok és DVD-k kölcsönzési üzletének 2,7 milliárd dolláros várható forgalmát. Az elemzés szerint 32 millió új videójáték konzolt értékesítenek idén a gyártók. Tavaly a Sony Playstation 2-ből, a Microsoft Xbox-ából és a Nintendo GameCube-ból 30 milliót adtak el világszerte. Amióta a legnagyobb forgalmat elérő Sony Playstation 1995-ben megjelent a piacon, a játék konzolokból és játékprogramokból összesen mintegy 3 milliárdot értékesítettek.