Egy hét csúcstechnológia Hannoverben

A kiállítás kapuinál gyorsan halad a sor. Belül pavilonok sorakoznak, első ránézésre ijesztően átláthatatlanul, az öltönyök, kosztümök, valamint notebookok és egyéb szilícium-alapú eszközök koncentrációja kiugróan magas. Hannover belvárosa zsúfolásig teli. A világ legrangosabb informatikai-telekommunikációs vásáraként számon tartott CeBIT március 12-19. között várja a látogatókat.

Hannoverbe érkezve az első kellemes meglepetés, hogy a repülőtérről közvetlen, barátságos rendszerességgel közlekedő metró-villamos hibrid visz közvetlenül a vásár területére. A CeBIT hatása már a városban érzékelhető: az emberekkel teli metrón a német mellett sok az orosz, angol vagy akár magyar szó is, a kiállító cégek pedig már a szerelvényen szóróanyagokkal és a standard reklámanyagnak számító óriási szatyrokkal szórják meg a városba érkezőket. A "Messe" metrómegállótól kilométer hosszúságú mozgójárda visz a vásár nyugati kapujához, ahol a tömeg tekintélyes mérete ellenére meglepően gyors a bejutás. A kerítésen belül kisebb-nagyobb pavilonok sorakoznak, a találomra kiválasztott épület a nagyobbak közé tartozik, ennek megfelelően utcák, terek labirintusa fogadja bent a látogatót. 


Ázsiai előretörés Hannoverben

A világcégek néha beláthatatlanul nagy standjai - ilyen például a koreai félvezetőgyártó Asus, a Hewlett-Packard, a Cisco vagy a vásár egyik pavilonjában szinte saját várost felépítő Deutsche Telekom - mellett, illetve ezek árnyékában rengeteg kisebb, főleg ázsiai kiállító található. Ezek a cégek jellemzően néhány négyzetméteres standdal vannak jelen a CeBIT-en: a hátsó traktusban a cég néhány fekete öltönyös képviselője fogyasztja ebédjét kis asztalka, illetve kötelező notebookja mellett, elöl pedig termékeik - melyek a laikus szemlélő számára néha nem többek néhány hétköznapi drótvégnél és fémdarabkánál - próbálják felhívni magukra a figyelmet. Az ázsiai kiállítók száma egyébként minden eddiginél magasabb: a legtöbb külföldi cég - félezernél is több - Tajvanról érkezett Hannoverbe, második helyre az Egyesült Államok került, ezt követően Nagy-Britannia, Dél-Korea és Hongkong a sorrend.

Forrás: ORIGO Forrás: ORIGO
Képek a CeBIT-ről - Tekintse meg galériánkat!

Visszaesés a tavalyi évhez képest

Kicsivel beljebb haladva nagy tömeg nehezíti meg a közlekedést: a Sony gigászi méretű standja nagy érdeklődést vonz, az érdeklődés középpontjába a megfontoltan mozgó Aibo robotkutya kerül. A kiállítók különféle módszerekkel igyekeznek kitűnni a sokaságból: a robotkutya mellett koncertek, lenge öltözetű hölgyek ugyanúgy szerepelnek a különböző vállalatok eszköztárában, mint az ingyenmozi vagy a standok között lézengők számára osztogatott pattogatott kukorica. Más összetételű a közönség például a Microsoft Business Solutions standjánál, ahol előadásokat hallhatnak az érdeklődők, néhány épülettel arrébb pedig a hardvergyártók gyűltek egy helyre: itt éppen a grafikus processzorairól ismert nVidia standjánál jöttek össze rengetegen, annak reményében, hogy a nyereményjáték során ők nyerik el a legújabb, méregdrága videokártyát a színpadon vehemensen tevékenykedő műsorvezetőtől.

A pavilonokban és az ezeket elválasztó tereken a tömeg folyamatosan, ám nem elviselhetetlen mértékben hömpölyög. A CeBIT-et szervező Hannover Messe AG várakozásai szerint az idei kiállítás egy hete alatt 600 ezren keresik fel a rendezvényt, a látogatók nagyobb része Németországból érkezik. A 6526 kiállító cég 26 pavilonban, több mint 350 ezer négyzetméternyi területen kap lehetőséget arra, hogy újdonságait bemutathassa a világnak. A kiállítást jellemző számok egyébként csökkenést mutatnak a tavalyi éviekhez képest: a 2002-es CeBIT-en még 7264 cég 397 ezer négyzetméteren képviseltette magát. A szervezők legfrissebb számai szerint idén a kiállítás első négy napján 300 ezer érdeklődőt vonzott a vásár, a látogatók a helyszínen egy napra 35, a kiállítás teljes idejére 78 euróért válthatnak belépőt.


CeBIT, lóvásár és autószalon Hannoverben

A magát a "nemzetközi vásárok városának" tituláló, több mint félmillió lakosú Hannoverben a márciusban évente megrendezésre kerülő CeBIT mellett számos egyéb szakmai vásárt, illetve kiállítást tartanak. Az észak-németországi városban így rendszeresen jó pár iparág képviselői gyűlnek össze, a Hannover Messe AG honlapjának a tanúsága szerint faipari, biotechnológiai vásárt ugyanúgy tartanak Hannoverben, mint mezőgazdasági gépészeti kiállítást, lóvásárt és autószalont.

Forrás: ORIGO Forrás: ORIGO
Képek a CeBIT-ről - Tekintse meg galériánkat!

A Messe hatása a vásárterület falain túlterjed, március második-harmadik hetében Hannover szinte egésze "cebites" valamilyen mértékben: a városban reggeltől estig óriási a tömeg, a CeBIT-re érkező látogatók kitűnnek jellegzetes, prospektusokkal teli reklámtáskáikkal, a belvárosi üzletekben pedig plakátok emlékeztetik a vásárlókat arra, hogy érdemes meglátogatni a kiállítást. A tömeg koncentrációja a Hauptbahnhof környékén a legnagyobb: a vasútállomás épületében és közelében rengeteg a későig nyitva tartó üzlet, a Wurst bazarban pedig a helyi vasutas és a dél-koreai CeBIT-látogató egymás mellett megférve fogyasztja vacsoráját, az egész városban szinte kötelezően hozzáférhető, többféleképpen elkészített kolbászt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK