The Omega Stone

Vágólapra másolva!
Az utóbbi hónapokban többször emlegettük már a kalandjátékok feltámadását, de igazán sikeres programmal ritkán találkoztunk. Talán az Omni Creative Group Omega Stone című játéka fogja meghozni a végleges áttörést.
Vágólapra másolva!

Bizonyára akadnak kalandjáték-kedvelő olvasók, akik előtt ismerősen cseng a 2000-ben napvilágot látott The Riddle of the Sphinx című program. A játékot azon egyszerű okból kifolyólag említjük, hogy a The Omega Stone fejlesztéséért is a Karen és Jeffrey Toler páros a felelős. Míg a Sphinx bőven hagyott kívánnivalót maga után, az Omega Stone egy igazán remekül sikerült program, legalábbis a kategórián belül.

Az események szerves folytatásai a Riddle of the Sphinxben megismerteknek. Az egyiptomi lelőhelyre megérkezik egy eddig még nem látott régész, és közli, hogy találtak egy új, minden eddiginél rejtélyesebb tekercset. Természetesen a tekercs mindenféle bonyodalom forrása, melyek során nemcsak Egyiptomban, de a Mayák városában, illetve más, misztikus tájakon is próbára tehetjük nyomozókézségünket.

A folytatólagosság annyiban azért érdekes, hogy az Omega Stone eseményei 2012-ben zajlanak. Ugyebár a Riddle of the Sphinx napjainkban játszódott… De sebaj, nem fog nagyon bekavarni a jeles dátum, melyre egyébként a maya naptár a világ végét teszi, mivel az egyetlen észlelhető különbség, hogy a jó öreg Stonehenge átalakult szórakoztató parkká.

Az egyes helyszíneket már csak azért is érdemes meglátogatnunk, mert hihetetlen mennyiségű tudást halmozhatunk fel az adott látványosságról, illetve az őt létrehozó kultúráról. Mindenképpen elismeréssel kell adóznunk a fejlesztők előtt, hogy vették a fáradtságot, és összegyűjtötték ezt a végtelen mennyiségű adatot.

Ami feltétlen kell a játék sikeres végig viteléhez, az végtelen jó memória, vagy ha ez hiányzik, akkor néhány tonna papír. A kalandjátékoknál sosem volt hátrány, hogyha az ember jegyzetelt, de az Omega Stone esetében a papírmunka nélkül egyenesen meg vagyunk lőve. Hogy egy adott helyszínen hogyan kell tovább haladnunk, azt nagyon sok helyről kell összecsipegetnünk, melyekbe beletartoznak az említett történelmi ismertek, a leleteken talált feliratok, sőt, még egy elrongyolódott sci-fi regény oldalai is.

Ami tovább nehezíti a papírmunkát, az annak a ténye, hogy állandóan ingáznunk kell e helyszínek között. Jó, a gép előtt nem tart soká Egyiptomból a Húsvét-szigetekre repülni, de ha az ember alaposan beleéli magát, akkor bizony furcsállja, hogy az általa megszemélyesített történész fél életét a repülőgépen tölti. Ennek az oka az, hogy a rejtélyek megfejtéséhez szükséges elemeket ritkán találjuk meg az adott helyszínen, így időről időre indulhatunk vissza egy félbehagyott fejtörőhöz.

A játék grafikája gyakorlatilag kimerül renderelt képekben, de egy hasonló kalandjáték esetében nem is vár igazán mást az ember. A hátterek nagyon szépek, részletesek, és az embert ténylegesen lerepítik az adott térségbe. Időnként feltűnik a képek előtt egy-egy színész, aki tovább bővíti jegyzeteinket, de az ő megjelenésüket akár ki is kapcsolhatjuk.

Tényleg időszerű, hogy végre igazán nagyágyúk lássanak napvilágot a kalandjáték műfajon belül. A Syberia folytatása, ha hinni lehet a híreszteléseknek ezek közé fog tartozni, addig pedig a Te Omega Stone hivatott visszacsalogatni a kiábrándult kalandorokat. Valószínűleg sikerrel...

Rendszerkövetelmény:

ProcesszorP2 300
RAM64 Mbyte RAM