Ghost Master

Az Empire Interactive valósidejű stratégiájában a feladat elég messze került a műfaj tipikus hagyományaitól. Nem az ellenség hadseregét kell legyőznünk, hanem a békés polgárokat ijesztgetnünk szellemeinkkel, lehetőleg minél szellemesebben.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

 

 


Ami a rendkívül elmés történetet illeti, a játékos a szellemek világának egy prominens személyiségét, a Szellem Mestert alakítja, akit azért küldenek le a Földre főnökei, hogy ugyan nézzen már szét Gravenville városkájában, hogy miért nem mennek a dolgok elég szellemesen. A végső cél, hogy átvegyük az irányítást a város felett, melyet avval tudunk elérni, hogy a kijelölt helyekről elijesztgetjük a lakókat, illetve az ott dolgozó személyeket.

A rémisztgetéshez a sírból kikelt, vagyis visszatért szellemeket fogunk felhasználni, kik mindannyian rendelkeznek valamilyen különleges, ijesztgetésre alkalmas képességgel. Vannak, akik csak a villanyt képesek le-fel kapcsolgatni, mások viszont víziókat ébreszthetnek a népben, vagy akár vért is csapolhatnak a falból.

A feladatok, melyek a huszadik század eleji new englandi stílusú városka különböző pontjain álló épületekbe szólítanak minket igen változatosak. Van, hogy egyszerűen ki kell ijesztgetni a sört vedelő dagadt lakókat a házukból, de az is előfordulhat, hogy egy csapat túl élénk fantáziával megáldott gyerkőcöt kell az erdőbe csalogatnunk, hogy egy könyv segítségével megidézzenek egy nagyhatalmú szellemet, aki természetesen a későbbiekben a mi hadseregünket fogja erősíteni.

Vessünk egy pillantást azokra, akiket rémisztgetnünk kell, vagyis a polgárokra. A Simshez hasonlóan, itt is rendelkeznek néhány karakterisztikával, melyek közül a legfontosabbak számunkra, hogy mitől félnek legjobban, mennyire hisznek a szellemekben, és nem utolsó sorban, hogy mennyire rezeltek már be. Hogy mitől irtóznak leginkább, azt a fejük felett megjelenő buborékok ábráiból tudhatjuk meg. Akik nem hisznek a szellemekben, azokkal bizony nagyon nehéz dolgunk lesz, és igencsak komplikált trükköket kell esetükben alkalmazni. Ha más nincs, meg kell jelenni előttük, amire csak a legerősebb szellemek képesek.

Ami hadseregünk tagjait illeti, minden küldetés elején meg kell határoznunk, hogy kiket viszünk magukkal. Egyszerre, vagyis egy misszió alatt legfeljebb nyolc kísértet kísérthet mellettünk. Találkozhatunk más kollégákkal is, kiket például a WC-ből tudunk kiszabadítani, de ők nem fognak csatlakozni hozzánk, viszont hasznos képességeket taníthatnak meg embereinknek.

Előző
  • 1
  • 2
Következő