Battlefield Command

Az IL-2 Sturmovik fejlesztője, a Maddox Games Battlefield Command című játékánál is maradt a második világháborús témánál, de repülőgépes szimulátor helyett ezúttal egy stratégiával lepik meg a játékosokat.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

 

 




A második világháborús műfaj egyre több játékfejlesztőt és kiadót vonz, és egyre több műfajban jelennek meg a háborút bemutató játékok. Ennek ismeretében igencsak komoly próbatétel elé néz az a cég, mely a játékosok minden igényét kielégítő, világháborús programmal szeretne előrukkolni.

A Battlefield Command a közönséget, vagyis a játékosokat elsősorban nagyszerű grafikájával akarja a gép elé láncolni. A csaták először is egy fotórealisztikusan kidolgozott harctéren zajlanak, mely ráadásul tíz négyzetmérföldnyi területet foglal magába. A harctéren mozgó egységek, legyenek azok katonák, vagy akár harckocsik, nagyon aprólékosan kerültek kidolgozásra, és mozgásuk is felettébb életszerű. A terep mindezek mellett dinamikusan változik is, vagyis láthatjuk a robbanások, becsapódások hatásait is.

A szép grafika persze még nem elég ahhoz, hogy jó játék kerüljön ki a fejlesztők keze alól. Szükség van például szerepjátékos elemekre, melyek a legtöbb, mostanában készült stratégiai programban helyet kaptak. A szerepjátékos elemek jelen esetben a katonák képességeiben nyilvánulnak meg, mely tulajdonságok meghatározzák, hogy az adott obsitos miként fog reagálni egy adott helyzetben, hogyha magára hagyjuk.

Az egyik legfontosabb tulajdonság, a vezetőképesség, mely meghatározza, hogy érdemes-e az adott katonát kinevezni parancsnoknak. Hogyha ezt megtesszük, vagyis kinevezzük a figurát, akkor az alá rendelt katonákkal már kevesebbet kell foglalkoznunk. A képességek a járművek irányítólegénységénél is fontosak. Ha mondjuk kilőnek egy tankot, és a helyette gyártottba újoncokat ültetünk, bizony észrevehetően bénábban fognak navigálni a harctéren, mint veterán társaik tették.

Az irányítás nem bonyolultabb, mint a többi RTS játékban, még ha első pillantásra annak is tűnhet. Utóbbi csak azért van, mert a stratégiába jobba bemélyedni szándékozók részletesebb utasításokat is adhatnak a katonáknak, melyek persze közelebb vezetnek a győzelemhez. Ilyen utasítás például, hogy rejtőzzön el az egész osztag egy romos épületben, vagy hogy a támadást csak egy páncélos fedezékében szabad megkezdeni.

Előző
  • 1
  • 2
Következő