Space Colony

Bármennyire meglepő is, a Firefly Space Colony című játékában a feladat egy űrbéli kolónia létesítése. A tennivalók azonban nem torpannak meg itt, hiszen a stratégiai program küldetései számos célt tűznek a játékos elé.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

 

 

 




Tehát a helyszín a világűr, elsődleges feladatunk pedig egy kolónia felépítése. Ez eddig igen egyserűen hangzik, csakhogy a kolónia lakóinak gondjai is a nyakunkba zúdulnak, vagyis a kolonistákat hasonlóképpen kell igazgatnunk, mint azt a Sims sorozat epizódjaiban megismertük.

A kolónia számos egységből épül fel. Van itt ipari negyed, bányászrészleg, irányító központ, és természetesen a mindennapi élethez szükséges lakrészek is. Na itt lép be a programba a Sims-hangulat, mivel minden egyes emberkének egyedi személyisége van, mely alapvetően meghatározza, hogy milyen fajta munkára foghatjuk be.

Itt van mindjárt Stig, egy viking jellegű motoros, aki keményen melózik, és nincs is szüksége társaságra, viszont ha nincs elég izgalom, akkor a munkát is hajlandó hanyagolni. Az ő tökéletes ellenpárja Tammy, a negyvenes szépasszony, aki a társaságot kedveli, és ódzkodik a rázós dolgoktól. Kolóniánk tagja két japán leányka is, akik nagyon kedvelik egymást, és szinte életképtelenek, hogyha különválasztjuk őket. Ezekből nyílván kiderül, hogy a Sims-szel ellentétben itt nem mi alakíthatjuk ki a karaktereket, hanem úgymond készen kapjuk őket, és el kell viselnünk gyári rigolyáikat.

A cél, hogy a kolónia minél hatékonyabban üzemeljen, melyet csak avval érhetünk el, hogyha a lakókat a legnagyobb teljesítmény elérésére ösztökéljük. Ezt legegyszerűbben úgy érhetjük el, hogy egyrészt mindenkit olyan helyre teszünk, ahol szeret dolgozni, másrészt biztosítjuk a szórakozási lehetőségeket számára, harmadrészt bizonyos módszerekkel megpróbáljuk helyrebillenteni lelki világát. Utóbbinak egy lazább módja a pszichiátriai kezelés, de például Stignél sokkal jobb eredményt érünk el, hogyha egyszerűen bevágjuk a sittre.

Az űr természetesen a Firefly programjában sem lakatlan, hanem számos idegen lény otthona. Ezek egy része ellenséges, és megpróbálja enyészetbe taszítani kolóniánkat, viszont legtöbbjük barátságos, és ami még fontosabb, rendelkezik elverni való vagyonnal. Hogy utóbbi a mi pénztárcákban kössön ki, könnyen elérhető, hogyha hotelek, állatkertek, illetve golfpályák létesítésével a mi kolóniánkhoz csalogatjuk ezen űrbéli turistákat. Egyetlen bökkenő, hogy vannak bizonyos létesítmények, melyeket közösen használnak az állandó lakókkal, minek következtében a stabil tagok nem fogják imádni a jövevényeket.

 

Előző
  • 1
  • 2
Következő