Nascar Thunder 2004

Vágólapra másolva!
Ősszel jelenik meg az EA sportsorozatainak egyike, az Amerikában töretlen népszerűségnek örvendő Nascar versenysorozatot bemutató Nascar Thunder 2004.
Vágólapra másolva!

A Forma-1-hez szokott európai autóverseny-rajongók még mindig gyakran teszik fel a kérdést, hogy mi élvezetes lehet abban, hogy órákon keresztül bámul az ember több tucat nagydarab autót, melyek ugyanazon az oválison robognak szüntelen. Számukra valószínűleg mindig is rejtély fog maradni a Nascar szépsége, de szerencsére sokan más véleményen vannak.

Az ő kedvükre tesz az EA a Nascar Thunder című sorozattal, melynek legújabb, 2004-es darabja esetén az első dolog, amit érdemes kiemelnünk az új játékmód, a karrier. Persze nem ez az egyetlen opció a játékmód kiválasztása esetén, de a többi lehetőség, a gyakorlás, a szingli futam, vagy a bajnokság minden autós programból visszaköszön ránk. A karriermódban egy olyan fiatal pilótát alakítunk, aki abban a szerencsés helyzetben van, hogy tulajdonosa is annak a csapatnak, melyben versenyez. A játék elején még egy nem túl acélos autót próbál győzelemre vezetni, de a fejlődés útja nyitva áll bajnokunk előtt.

Egész pontosan nem versenyzőnk fog fejlődni, hanem a masina, melyet kormányoz. Ehhez arra van szükség, hogy a csapathoz tartozó fejlesztőmérnökök mind újabb és újabb találmányokkal szereljék fel a járgányt, melyek hatására az már a legnagyobbakkal is felveheti a versenyt.

A fejlesztőmérnökök persze nem dolgoznak ingyen, a pénzt pedig nem a garázsban nyomjuk a satupadon, hanem a szponzori szerződések útján fogunk hozzájutni. A programban összesen száz különféle, valós cég kapott helyet, melyek közül a legtöbb tőkével rendelkező óriások akkor fognak kontraktust kötni velünk, ha már bebizonyítottuk, van helyünk a pályán. Vigyázzunk, mert a szerződések nem életre szólóak, a nagy cégek pedig eredményeket várnak el a pénzükért.

A konkrét versenyeket illetően jobb lesz, ha alaposan felkötjük az alsóneműt, mivel a fejlesztők realisztikus fizikai modellt, és még realisztikusabb sérüléseket ígérnek. A fizikai modell ismét előtérbe tolja azokat az aprólékos beállításokat, melyektől a laikus játékos lefordul a székről, a profik viszont még ütőképesebbé tehetik velük gépüket. A realisztikusabb sérülések nem csak azt jelentik már, hogy a kasztni ott fog behorpadni, ahol odacsapjuk a palánknak, hanem azt is, hogy ha nagyon ámokfutó kedvünkben vagyunk, akár részenként is lecsupaszíthatjuk a karosszériát.

A játék fejlesztése még javában tart, de az EA fejlesztői őszre várhatóan elkészülnek a teljes programmal. Nincs könnyű dolguk, mivel a Nascar 4 és főleg a Nascar Season 2003 igencsak komoly ellenfél, de ebből a vetélkedésből mi játékosok csak futamgyőztesként kerülhetünk ki.

Rendszerkövetelmény: még nem ismert.