Call of Duty

Vágólapra másolva!
Az Infinity Ward a Medal of Honor megírásával már bizonyította, hogy mestere a második világháborús shootereknek. Nem meglepő hát, hogy készülő játékuk, a Call of Duty is ezen korszakot és műfajt célozza meg.
Vágólapra másolva!


A történelmi játékok fejlesztői számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy amellett, hogy valódi történelmi fegyvereket és hadi eszközöket építenek játékukba, odafigyelnek arra is, hogy ez ne borítsa fel az egyensúlyt. Ez különösen igaz a második világháborús programok esetén, mert itt már igen komoly eltérés volt az adott fegyverek közt. Ennek az egyensúlynak a fontosságát persze az Infinity szakemberei is tudják, és számos fejlesztő foglalkozik kizárólag avval, hogy ne kerüljön egyik oldal katonája se túl nagy hátrányba.

Egy másik lényeges kérdés a mesterséges intelligencia. Mivel a Call of Duty is úgynevezett team based shooter, melyben a missziókat nem egymagunkban, hanem egy kis létszámú csapatot vezetve hajtjuk végre, a precízen működő MI létkérdés. A fejlesztők elmondása szerint csapattársaink egyrészt kellő önállósággal rendelkeznek, hogy ne kelljen amiatt aggódnunk, hogy lelövetik magukat, másrészt viszont mindig precízen tartják be az általunk kapott utasításokat.

Katonánk, valamint csapatának tagjai élő környezetben vívják háborújukat. Ez nem csak azt jelenti, hogy Sam módjára mindent szétlőhetünk, ami az utunkba kerül, hanem azt is, hogy a környezet tárgyait felhasználhatjuk búvóhelyként, vagy a könnyebb dolgokat elhajítva az ellenséget is megzavarhatjuk. Arra is figyeljünk azonban, hogy egy felborított asztal aligha fog megvédeni bennünket egy gépágyú sortüzétől.

A Call of Duty abban sem marad el a manapság sikeres akciójátékok mögött, hogy ezen programban is lesz lehetőségünk harci járműveket használni. Vezethetünk katonai terepjárót, teherautót, tankot, de még repülőgépet is a nyugati front hadműveleteiben. E járművek mellett elfoglalhatjuk, majd igénybe is vehetjük az ellenség tüzérségi állásait is.