Sulinet: bizonytalan vevők, jól fogyó gépek

A kereskedők és az oktatási tárca is sikeresnek tartja a másfél hónapja startolt Sulinet Expressz programot. Az érdeklődés számottevő, jellemző azonban, hogy a magát kellően tájékozottnak mondó vásárló is tanácstalan a feltételeket illetően.

Magyar Bálint oktatási miniszter pontosan másfél hónapja, július elsején indította útjára a Sulinet Expressz programot, amelynek a segítségével tanárok és diákok adókedvezménnyel juthatnak számítógéphez, számítástechnikai eszközökhöz. A késve és döcögősen indult program - a csúszást a projektet összefogó Oktatási Minisztérium a hatalmas mennyiségű adminisztrációval és a "példa nélküli" internetes monitoring-rendszer kiépítésével indokolta - azóta működik: az érdeklődők a Sulinet Expressz logóval jelölt üzletekben hozzájuthatnak a kiszemelt számítógéphez vagy éppen digitális fényképezőgéphez - igaz, nem mindenhol.

- A kezdeti nehézségeken, a beszállítókkal történő szerződéskötésen és a szükséges infrastruktúra kiépítésén sikerült túljutni - közölte érdeklődésünkre az Oktatási Minisztérium jogásza, Kovács Péter.  A szaktárca júliusi statisztikája szerint a sulinetes értékesítések folyamatosan növekvő tendenciát mutatnak: a program keretei között július elejétől a hónap végéig összesen 200 millió forint értékű sulinetes termék fogyott. Érdekesség, hogy az összesített adatok szerint a hét második felében sokkal erősebb a vásárlókedv: csütörtökön és pénteken kiugróan magas forgalmat produkál a Sulinet Expressz.


A kereskedők elégedettek

A program indulásának csúszása és a nyári uborkaszezon miatt az értékesítések elmaradnak a felfokozott várakozásoktól - közölte a program egyik beszállítója, a Hewlett-Packard illetékese az eddigi forgalmat firtató kérdésünkre. A vállalat ezzel együtt egyébként sikeresnek ítéli meg a programot. A HP eddigi tapasztalatai alapján egyébként a nyomtatási és képalkotási termékkör a legnépszerűbb, azaz a kedvezmény igénybe vevői leginkább a digitális fényképezőgépek és a  tintasugaras nyomtatók iránt érdeklődnek. - Ezek mellett meglepően magas az eddig értékesített notebookok aránya is - teszi hozzá a HP illetékese. Mecséri Ildikó, a budapesti eBolt marketingvezetője leginkább a különböző egyedi hardverelemek, ezen belül monitorok, CD-írók és merevlemezek fogyását tapasztalja. Az üzlet eddig mintegy 10 milliós forgalmat bonyolított le a Sulinet Expresszen belül, a szakember elmondása szerint ez nagyjából megfelel az előzetes várakozásoknak. Hasonlóan elégedett a forgalommal a pécsi TP Comp üzlet munkatársa, aki figyelemre méltónak tartja, hogy a készpénzes, valamint a banki konstrukciókat felhasználó részletfizetéses és tartósbérleti megoldások hasonlóan népszerűek.

Az általunk felkeresett, a programban disztribútorként részt vevő nagy áruházláncok közül kettő csak augusztus közepén kapcsolódik be a Sulinet Expressz programba: az Auchanban 15-én, a Tescóban pedig 21-én startol az akció - közölték a cégek illetékesei. Utóbbi cég a júliusi induláshoz képest késői kezdést a szezonalitással indokolja: a nyári hónapokra jellemző akciók után a számítógép-vásárlási program startját az iskolakezdés előtti bevásárláshoz igazították.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK