Eyetoy: virtuális valóság otthon

Vágólapra másolva!
Kipróbáltuk a Playstation konzolra köthető Eyetoy kamerát, amely vadonatúj élményt kínál játékosoknak: saját maguk szerepelhetnek a videojátékokban, s kézzel-lábbal kalimpálva győzhetik le a képernyőn felbukkanó virtuális ellenségeket.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]A Sony cég játékkonzolokkal foglalkozó SCEE nevű részlege idén tavasszal, több más újdonság között jelentette be az Eyetoy nevű eszközt, amely a vállalat Playstation2 konzoljához csatlakoztatható kiegészítő. Az Eyetoy gyakorlatilag nem tartalmaz semmilyen eget rengető technológiai újítást, alapjait egy Logitech gyártmányú hagyományos webkamera képezi. Ennek kinézetét a Playstation2 konzoléhoz igazították, így a kamera fekete műanyag borítással rendelkezik, vonalai pedig szögletesek. Az eszközt a játékgép elején található két darab USB port egyikéhez lehet csatlakoztatni, s magát a kamerát a tévé tetején célszerű elhelyezni.

Az alapcsomag részét képező játéklemez behelyezése után már kezdődhet is a játék. A helyes beállás felvételében egy, a képernyőn megjelenő sziluett segíti a játékost. A használat szempontjából optimális pózt a tévéhez közeledve vagy távolodva vehetjük fel, az élességet pedig manuálisan lehet beállítani a kamera optikáján. Mivel a webkamerát infravörös érzékelővel is felszerelték, kevésbé optimális fényviszonyok között is használható, bár ajánlatos normál fényviszonyok között használni (a hátulról érkező fény, illetve a túl nagy sötétség igen-igen lerontja a képminőséget).


Megtalálni az ideális pózt

Az optimális játék érdekében érdemes ezek mellett távolabb, esetleg oldalra parancsolni a háttérben tartalmazó ismerősöket is, mivel mozgásukkal megzavarhatják a játékot. Az Eyetoy ugyanis nem az előtte álló embert, hanem csak a kamera látószögében érzékelhető mozgást érzékeli. A játékos rögtön a DVD behelyezése után megismerkedhet a kézzel-lábbal történő irányítással: a lemezen lévő 12 játék indítását, illetve a beállításokat már a kamera előtt hadonászva lehet elvégezni. Mindez úgy történik, hogy a tévé előtt néhány méterrel állva a játékos egyszerűen rámegy a kezével az adott ikonra, s egy-két másodpercig integet felette. Mindez csak leírva tűnik furcsának, a gyakorlatban magától értetődő, és egy-két játékmenet után már gyakorlottan képes bárki böngészni a menükben anélkül, hogy megérintené a hagyományos kontrollert. Tapasztalataink szerint érdemes kellő játékteret biztosítani az Eyetoy használatához, mert a játék hevében igencsak könnyű leverni dolgokat, vagy megütni a szobában lévő berendezési tárgyakat, családtagokat.

Forrás: [origo]Természetesen nem érdemes ultramodern, következő generációs játékokra számítani, az Eyetoy-hoz mellékelt 12 program inkább 10-12 év körüli gyerekek igényeit képes kielégíteni, de jó szolgálatót tehet akár egy házibulin is. Bár maguk a játékok viszonylag egyszerűek, 3 dimenziós grafikáikra nem lehet panasz. Maga a játéktér közepe rendszerint üres, itt láthatja ugyanis viszont önmagát a játékos. Többszemélyes játékra csak egymás után következő menetekben lehetséges, azonban van néhány olyan játék is, amelyet viccből akár egyszerre többen is használhatnak.