Nagyon fel kell kötnie azt a bizonyos alsóneműt a Diablonak és az akció-RPG kategória élén trónoló társainak, mivel megérkezett az új trónkövetelő, a Lionheart: Legacy of the Crusader.

Vessünk egy pillantást elsőként a játék történetére. Egy fiktív történelmi kép vetül elénk, mely a keresztes háborúkkal kezdődik. A fejlesztők által vázolt fikcióban a tizenkettedik század végé, a harmadik keresztes háború során, mikor Saladdin szultán hadai küzdöttek a Latin császárság megalkotásán fáradozó Európai seregekkel, a valóság hasadéka megszakadt a szent város, Jeruzsálem felett, és mindenfajta pokoli lények árasztották el a világot, és nem utolsó sorban a mágia is megjelent a lakott földön.

Mikor bekapcsolódunk a játékba, már eltelt pár évszázad, de a varázshasználat még mindig nem vált elfogadottá az emberek előtt. Különösen morcosak a mágiahasználókra az inkvizíció derék képviselői, mint azt karakterünk a játék első fő helyszínén, Barcelonában tapasztalhatja is. Azonban nem mindenki idegenkedik a rejtélyes tudománytól, és számos segítőre lelhetünk, hogyha megússzuk az inkvizíció, illetve a harmadik crusade alatt megjelent szörnyek támadásait.

Ennyit a sztoriról, vessük következő pillantásunkat konkrétan a játékra. Előtte egy vánkost azért tegyünk az asztalra, mert arra készüljünk fel, hogy igencsak le fog esni az állunk. Ennek oka igen egyszerű: a játék grafikája igencsak lélegzetelállítóra sikeredett, még a Divine Divinityt is alaposan lepipálja. Nagyon szépen és részletesen megrajzoltak a karakterek is, de a fő álleesést a környezet, különösen a városok épületeinek látványa okozza majd.

Szintén nagyon jól sikerült megkomponálni a játék zenei anyagát. A különféle helyszíneken felhangzó strófák mindig jól illeszkednek a középkori helyszínekhez, például a már emlegetett Katalóniához. A hanghatások ugyan lehetnének kissé változatosabbak, de azért túl sok panaszunk ezen a téren sem lehet.

Egyedi módon lett megoldva a karakter fejlődésének a lehetősége is. Adva van egy úgynevezett szakértelem-fa, melynek főbb ágai tartalmazzák a harcos, a tolvaj, illetve a különféle mágiaosztályokba tartozó szakértelmeket. Hogyha egy főbb szakértelmet növelünk, akkor egyrészt a már meglévő, alá tartozó kisebb skill hatékonysága növekszik, idővel pedig egy újabb, még hatékonyabb válik elérhetővé. Például az elemi mágián belül a tűz osztály szakértelem értékét növeljük, akkor eleinte a tűzgömb varázslat fog egyre erősebbé válni, de ha az érték eléri a harmincat, akkor már a lángcsóva varázslatot is bevethetjük az ellenséggel szemben. Karakterünk rendelkezik alaptulajdonságokkal is, melyek a szakértelmek hatékonyságát növelhetik. A fejlődés maga a sokszor kritizált, de végül mégiscsak mindig jól beváló szintlépéses módszer szerint zajlik.

Egy igazán különleges eleme a fejlődésnek, hogyha egy inkább a tolvajképességek terén jeleskedő karaktert akarunk megszemélyesíteni, akkor a fejlődéshez nem feltétlen kell legyilkolni a ránk leselkedő ellenségeket. Elegendő az értük járó XP begyűjtéséhez, hogy észrevétlenül ellopakodunk mellettük, miközben az alsó üzenetablakban elégedetten szemléljük a szorgosan gyűlő tápot.

A fő küldetésvonulat mellett számos mellékmissziót is kaphatunk, melyeket nem feltétlen kell megoldanunk, de ekkor persze le kell mondanunk az érte járó tapasztalati pontokról, valamint az esetleges pénzjutalomról. A küldetések palettáján igencsak sok színnel találkozhatunk, a csatornákban elveszett bátyó megtalálásától egészen a gazdag, magas jutalmat ígérő kalmár irhájának megvédéséig.

A kezelőfelület könnyen áttekinthető, kisebb problémánk az irányítás megszokásával lehet. A harcok nem körökre osztottan, hanem valósidőben zajlanak, de bármikor lehetőségünk van megállítani a játékot. A szakértelmeinket a képernyő alján látható ablaksorba pakolhatjuk, melyek mindegyikéhez egy-egy billentyű lett rendelve. Az éppen aktív, és a jobb egérgombbal előhívható skill lecseréléséhez elég megnyomnunk a kívánt számot, és máris használhatjuk az adott képzettséget.

Egyre gyakrabban lehet hallani a Divine Divinity, valamint a Dungeon Siege kiegészítőiről, illetve folytatásairól, de a Black Isle nagyon magasra tette a lécet az akció-szerepjátékok fejlesztéséve kacérkodóknak. Ez persze örömteli hír, hisz az efféle versengések győztesei általában mi, játékosok vagyunk.

Rendszerkövetelmény:

Processzor P3 600
RAM 128 Mbyte RAM
HDD 1,6 GB
VGA 32 MB VRAM
DirectX verzió Directx 8.1