Silent Storm

Vágólapra másolva!
Szerencsére mindig akad fejlesztő, aki nem engedi, hogy a feledés homályába merüljenek az olyan körökre osztott stratégiai játékok, mint amilyen az X-Com, vagy a Jagged Alliance volt. A kategória soron következő játéka, a Nival műhelyében készülő Silent Storm.
Vágólapra másolva!

A program talán nem meglepően a második világháború eseményeibe veti a játékosokat. 1943-mat írunk, mikor – legalábbis a Silent Stormban - a németek megpróbálnak szárazföldi bázist létrehozni Nagy-Britanniában. Lehetőségünk lesz mindkét fél katonáit irányítanunk, a britekkel a cél a németek titkainak kifürkészése, és kiebrudalásuk hazánkból, míg a másik oldalon a sziget feletti teljes ellenőrzés megvalósítására kell törekednünk.

Első feladatunk karakterünk megalkotása. Hősünknek összesen hat hivatás közül választhatunk egyet. E hivatások a gránátos, mesterlövész, a nehézfegyverek kezelésére szakosodott gyalogoskatona, a mérnök, a medikus, valamint a felderítő. Hogyha ezek egyike sem szimpatikus, alkothatunk saját kasztot is a szakértelmek saját szánk íze szerinti elosztásával.

Az első, amolyan oktató jellegű küldetést egymagunkban kell teljesítenünk, de ne aggódjunk, nem fog sok fejtörést okozni a feladat. Ha evvel megvagyunk, visszatérhetünk a főhadiszállásra, ahol újabb, legfeljebb öt csapattagot vehetünk magunk mellé erősítés gyanánt. Ők valamennyien a fentebb felsorolt foglalkozási kategóriákba fognak tartozni, és a legcélszerűbb, ha minden szakmát képvisel valaki a csapatban.

A küldetések sikeres teljesítéséért a karakterek tapasztalati pontokban részesülnek, melyek szorgos gyűjtögetésének eredményeként idővel szintet lépnek. A szintlépéskor növelhetjük a karakterek szakértelmeit, mely képzettségek egy fa ágaihoz hasonlatosan egymásból következnek, vagyis bizonyos skilleket akkor vehetünk fel, hogyha rendelkezünk a fában felette állóval.

A küldetések kisebb részfeladatokra vannak felosztva. Hogyha mondjuk behatolunk egy épületbe, majd azt átkutatva a fiókban találunk néhány iratot, akkor jó esély van rá, hogy az iratok alapos átvizsgálása során újabb feladatok kerülnek fel a megoldandó ügyek listájára. A részküldetések teljesítése során találkozhatunk véletlenszerűen feltűnő ellenségekkel, illetve NPC-kel is, akik időnként fontos információkkal rendelkezhetnek.

A missziók során számos, tipikus második világháborús fegyvert használhatunk, a pisztolyoktól a puskákon és géppisztolyokon át egészen a gránátokig. A lőfegyverekhez ugyan van bőven muníció a pályákon, de vigyáznunk kell, mivel egy adott országban gyártott fegyverhez csak az ugyanazon országban gyártott lőszer passzol.

A bevezetőben a körökre osztott stratégiák közé soroltuk a játékot. Pedig e kijelentés csak részben fedi a valóságot. Arról van szó, hogy amíg fel nem tűnik egy ellenség a közelben, addig valósidőben, kedvünk szerint szabadon barangolhatunk a terepen. Ha viszont jön az ellen, a játék körökre osztott módba vált, és ekkor előkerülnek a kategória többi tagjából jól ismert akciópontok is, a velük járó szokásos dilemmákkal egyetemben. Hogy mást ne említsünk, futni kevesebb akciópontba kerül, mint kúszni, viszont sokkal könnyebben észreveszik az embert. Egy sebtében leadott lövős szintén kevesebb AP-t fogyaszt, mint egy célzott, viszont kisebb is az esélye, hogy el is találjuk, amit szerettünk volna.

Eddig a belbecst dicsértük, de a külcsín sem hagy kívánni valót maga után. A remekül megrajzolt környezet elemei valós megfelelőjükhez hűen viselkednek, magyarra fordítva szinte mindent szét lehet lőni. Ezt a taktika meghatározásánál figyelembe kell vennünk, mert ha mondjuk nehézfegyverekkel tüzelnek ránk, nem biztos, hogy jó ötlet egy rozoga fakerítés mögé bújni. A lepuffantott ellenfelek a rongybaba módszer alapján esnek össze, vagyis gyakran fogunk látni, lépcsőről le, vagy ablakból félig kilógó tetemeket.

Ha már a rejtekhelyeknél, illetve az alkalmazandó taktikánál tartunk, meg kell jegyeznünk, hogy az ellenségeket vezérlő mesterséges intelligencia igazán kitesz magért. Biztosak lehetünk benne, hogy az ellenfelek mindig fedezni fogják egymást, és nem hagyják ki azt a ziccert sem, hogyha a fent említett módon a mögé a bizonyos fakerítés mögé bújunk a lángszórók csóvája, vagy a géppuskák ólomvihara elől…

A játék várhatóan november magasságában kerül az üzletekbe, és szinte biztosra vehetjük, hogy alaposan letakarítja a port a Jagged Alliancehoz hasonlatos körökre osztott katonai stratégiákról.


Rendszerkövetelmény: még nem ismert.