Újabb látogatási rekordok az [origo]-n

Hétfőn minden eddiginél több internetező volt kíváncsi az [origo] tartalmaira, ezzel párhuzamosan szintén rekordot döntött a Vizsla és a Freemail. Az új hazai látogatottsági rekordok együtt járnak az internetezési kedv szokásos őszi fellendülésével.

Az [origo] látogatottságát mérő Medián Webaudit adatai szerint szeptember 29-én több mint 373 ezer látogató mintegy 7,2 millió oldalt töltött le az [origo] szervereiről. Ezzel látogatószám tekintetében új hazai rekord született. Szintén csúcs született látogatás (session) tekintetében: a portálon hétfőn mért közel 877 ezer látogatás 52 ezerrel múlja felül az átlagos hétfői eredményt. Ugyanezen a napon versenytársaink közül az Index 28 ezerrel, a Startlap pedig 27 ezerrel haladta meg saját napi átlagos session-számát. 

A portál auditált tartalmai közül a Vizsla keresőszolgáltatás és a Freemail könyvelhetett el kiemelkedő eredményt - felülmúlva eddigi legjobb eredményüket -, emellett kiugró számú olvasót vonzottak a szerkesztett tartalmak. A Freemail ingyenes levelezőszolgáltatás hétfőn több mint 230 ezer látogatót vonzva közel 1,5 millió oldalletöltést produkált.


Növekedés augusztusról szeptemberre

A növekedés együtt jár az internetes oldalak nézettségének az év különböző szakaszaiban tapasztalt szezonális változásával. A nyári uborkaszezon végeztével - a szabadságolások leteltével és az iskolakezdéssel együtt járóan - rendszerint hirtelen emelkedést mutatnak a magyar nyelvű webes tartalmak nézettségi adatai is. Így történt ez az idei évben is. Összehasonlításképpen: míg a Webaudit által mért összes hazai tartalomszolgáltató szervereiről egy átlagos augusztusi napon mintegy 21 millió oldalt töltöttek le a netezők, ugyanez a szám szeptemberben már közel 24 millióra rúg. Szintén jelentős emelkedést mutat a látogatószám változása: az augusztusban mért átlagos napi 1,4 milliós szám szeptemberre 1,7 millió fölé tudott kúszni.

Összevetve a Webaudit által mért összes tartalom és az [origo] nézettségének változását, kiderül: portálunk az átlagot kismértékben felülmúlva volt képes növekedni. A teljes auditált tartalomra vonatkoztatott látogatószám 23 százalékos növekedéséhez képest az [origo] 28 százalékkal több olvasót vonzott szeptemberben, mint augusztusban. Oldalletöltés tekintetében ugyanezen mutatók 14, illetve 15 százalékos pozitív változást mutatnak.


Szép időben kevesebben netezünk

A webes tartalmak olvasottságának változásával kapcsolatban az időjárási tényezőre hívja fel a figyelmet Varga Károly, a Webaudit munkatársa. A szakember érdeklődésünkre elmondta: éves szinten megfigyelhető, hogy a januártól áprilisig tartó erős netezési kedvet a nyár beköszöntével hirtelen zuhanás követi, mely a portálok nézettségére is rányomja a bélyegét. Az ezt követő "pangás" után augusztus utolsó hetétől gyors a növekedés, bár idén a szeptember eleji viszonylag jó idő miatt ez lassabban indult meg. Ezt alátámasztja, hogy a hétfői esős időjárás "jót tett" az internetes tartalmaknak és a teljes Webaudit forgalmat is jelentősen megdobta - véli Varga, aki további növekedést vár az elkövetkezendő időszakra. Szerinte a szezonalitás mellett ezt indokolja az internetezők növekvő száma is.