Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Már két év is eltelt azóta, hogy bekapcsolódhattunk Max Payne bosszúhadjáratába. A bosszú ugyan beteljesedett, Max viszont ismét visszatér, hogy újabb kellemetlen perceket okozzon az alvilág patkányainak.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

Nem is tűnik olyan réginek, de bizony még 2001-ben látott napvilágot a Remedy Entertainment harmadik személyű akciójátéka, a Max Payne, melyben a címadó karakterrel kellet bosszút állnunk mindenféle alvilági személyen, akik nem átallottak kiirtani főhősünk családját. Max sikeresen bosszút állt, kiirtva minden rosszfiút, ami után jogosan merül fel a kérdés, hogy a folytatás története hogyan kapcsolódik az előző részéhez.

Nem, n gondoljon senki holmi misztikusan feltámadó, majd a gazfickók által ismételten legyilkolt családtagokra, a sztori ennél jóval prózaibb. Arról van szó, hogy Max, akit önálló bosszúhadjárata után a sajtó valóságos hősként aposztrofált, nem tud szabadulni a múlt emlékeitől, ezért feladja jól fizető állását a DEA-nál, és visszatér egyszerű zsaruként New York utcáira.

A város az irtó hadjárat óta sem vált földi paradicsommá, így bőven lesz dolga Max barátunknak. Az utcákon fegyveres rablók, emberrabló, bankrabló, minden egyebet és egyéb módon rablók, galád olasz családok és egyebek várják, hogy végre megszabadítsuk tőlük a világ egyik legnagyobb metropoliszát.

Ugyan megmaradt az a tendencia, hogy Max egymagában vág neki a küldetéseknek, de lesznek olyan feladatok, melyekhez kapunk segítőtársakat is magunk mellé. Ezeket a segítőtársakat jól megírt mesterséges intelligencia fogja irányítani, így hatékonyan fogják végrehajtani parancsainkat. A mesterséges intelligencia egyébként nemcsak társainkat, hanem az ellenségeket is hatékonyan irányítja, így a második rész keményebb diónak fog bizonyulni, mint elődje.

Azért Payne rendőrtiszt sem egy hétköznapi figura, így egyedül sem esélytelenül néz szembe ellenségeivel. A képernyőn feltűnik egy úgynevezett bullet time meter, mely hogyha sárga színűre vált, Max továbbra is normális sebességgel mozog, miközben a környező világ, így az ellenfelek is lassított sebességre váltanak, lehetőséget biztosítva a gonoszok megritkítására, vagy egy húzós szituációból való elmenekülésre.

Ami a megjelenítést illeti, az előző epizóddal sem lehetett sok bajunk, de a folytatásban a fejlesztők igazán kitettek magukért. A Havok fizikai motor fejlesztett változatának köszönhetően a környezet szinte minden egyes elemét bevonhatjuk háborúnkba. Minden ablakot betörhetünk, tárgyakat vághatunk az ellenfelekhez, vagy éppen egy raktárba tárolt olajos hordókat robbanthatunk fel a kezünk ügyébe akadta Molotov-koktél segítségével. A dinamikusan zúzható környezet ráadásul impozánsan is fest - a fejlesztőknek igencsak valószerűen sikerült visszaadniuk a város komor sikátorainak hangulatát.

A Max Payne 2: The Fall of Max Payne megjelenését október közepére ígéri a Rockstar Games, és ugyan nem fogunk az elkövetkező hónapokban az akciójátékok hiányától szenvedni, remélhetőleg akadnak szép számmal játékosok, akik a Max Payne 2-t választják a hideg, téli estéken.


Rendszerkövetelmény: még nem ismert.