The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth

Gyűrűk ura játék C and C Generals motorral - jól hangzik, és várhatóan a következő év nyarán realizálódni is fog e nyerő páros az Electronic Arts újabb Lord of the Rings stratégiájában.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

A játékban mind a jók, mind a rosszak seregeit irányíthatjuk, ami a jók esetében Gondor katonáit, illetve Rohan lovasait, és Vasudvard entjeit, a rosszaknál pedig Mordor hordáit jelenti. Mindkét oldalnak meglesznek a maguk erősségei és gyengéi, de a legnagyobb különbséget az fogja jelenteni, hogy mind a fény, mind a sötétség erői más és más nyersanyagokat fog felhasználni bázisa, illetve seregei kiépítésére.

A leghagyományosabbnak ezen a téren Gondor tekinthető, mivel nekik éppúgy a farmokon kell az élelmet termelni, mint a legtöbb valósidejű stratégiai játék frakcióinak. Rohan evvel szemben viszont akkor kapnak gazdasági bonuszokat, hogyha kiszabadítják foglyul ejtett bajtársaikat. Vasudvard fentebb említett entjei félelmetesek, hogyha az ellenség bázisát kell lerombolni, míg Mordor szinte végtelen mennyiségben gyárthat orkokat és egyéb ocsmányságokat, nyersanyagok nélkül. Az ő szaporodásuknak a populáció szab határt, amit avval tolhatnak ki, hogy minél sűrűbben építenek táborokat. Ezekben a táborokban időről időre termelődnek a hitványabb katonák, de ha erősebb unitokra, például trollokra van szükségünk, kénytelenek leszünk a siserehadat feláldozni a cél érdekében.

A jók seregeinek felsorolása esetén semmiképpen sem szabad megfeledkeznünk a Tolkien regényében, illetve természetesen a játékban is feltűnő hősökről, akik akár egy egész csatát is eldönthetnek a saját oldaluk javára. Hogy az Egy Gyűrűnek lesz-e bármi szerepe a programban, azt még nem tudni, mindenesetre egy permanensen láthatatlan hős unit igencsak használható lehet egy valósidejű stratégiában.

A Generals fejlesztett motorjának köszönhetően a terep szinte teljesen deformálható, amit bizonyos egységeknél ki is használhatunk. Ilyenek például Szauron troljai, akik kitéphetik a fatörzseket a földből, majd azokat hatalmas bunkókként használhatják. Nem kevésbé rettenetesek az entek, akik képesek a kőépítményeket szétverni, és a romok köveivel úgy dobálózni, mintha csak a gyerekek hógolyóznának a suliudvaron. Az elfek bevethetik magukat az erdő sűrűjébe, de jaj nekik, hogyha feltűnnek az olifántok, akik minden további nélkül széttapossák a fákat.

Akárcsak Peter Jackson filmjeiben, az EA programjában is döntő szerepet fognak kapni az ostromok. Mindkét oldal számos ostromgépet fog felsorakoztatni, a tüzes lövedékeket hajigáló trebuchettől az ostromtornyokig, illetve a védőknek is számos lehetőségük lesz megvédelmezni erődítéseiket. Az ostromok egyébként nem fognak véget érni a védővonalak áttörésével, hanem ádáz csatává alakulva folytatódhatnak az erődítéseken belül is.

Mivel a fejlesztett 3D-s motor képes lesz egy időben akár ötszáz egységet is mozgatni, a csaták egyes szereplőit nem önmagukban, hanem egységenként irányíthatjuk. Ez természetesen nem vonatkozik a hősökre, akik mindig rendelkeznek valamilyen egyedi, különleges képességgel.

A fent felsoroltak alapján túl részletes képet még nem alkothatunk a The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earthről, viszont remélhetjük, hogy az EA ismét hozni fogja a rá jellemző színvonalat, és egy olyan játékot ad ki kezei közül, mely méltó J.R.R.Tolkien klasszikusához, és nem utolsó sorban nem fog elmaradni a már nagyon várt War of the Ringtől sem.

Rendszerkövetelmény: még nem ismert.